جدیدترین اخبار
29 تیر 1397 ساعت 14:20 روی خط خبر کد خبر :328208

شرکت رجا بر اساس اصل ۴۴ تشکیل نشده است/رویکرد رجا سودآوری نیست

معاون حقوقی وزارت راه و شهر سازی، با تاکید بر اشتباه تاریخی در مورد تشکیل رجا بر اساس اصل ۴۴، گفت: رویکرد تشکیل رجا، درآمد زایی و سودآوری نیست و باید هر چه زودتر این اشتباه اصلاح شود.

به گزارش بازتاب به نقل از راه آهن، علیرضا محفوظی اظهار داشت: با وجود مزیت‌های بی بدیل راه آهن، اگر بخش عمده این بار به راه آهن منتقل شود بخش حمل و نقل در کشور توسعه بیشتری پیدا می کند.

معاون حقوقی وزارت راه و شهر سازی یکی از مزیت‌های حمل‌ونقل ریلی بار را نرخ ارزان تر آن نسبت به جاده دانست و افزود: درحال حاضر ۹۰ درصد اشتغال حمل ونقل بار، به جاده اختصاص دارد و این درحالی است که وضعیت کشته شدگان سوانح جاده ای نگران کننده است.

وی با اشاره به ترافیک گسترده در برخی از جاده‌های کشور، گفت: این قضیه باید با نگاه ملی و از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد، اگر توجهاتمان را به حمل و نقل ریلی معطوف کنیم، مشاغل زیادی درراه آهن ایجاد می شود که می توانیم با انتقال شاغلان بخش جاده ای به بخش ریلی عملا اشتغالزایی بیشتری داشته باشیم.

معاون حقوقی وزارت راه و شهر سازی در ادامه با بیان این که وجود ساز و کارهای مناسب در راه آهن به مزیت‌های این شرکت می افزاید، در مورد دلایل تشکیل شرکت رجا و خصوصی سازی در راه آهن گفت: این شرکت از دل راه آهن تاسیس شد تا راه آهن بتواند به شکل شفاف، کمک ها و یارانه‌هایش را به بخش مسافری خصوصی پرداخت کند.

وی با تاکید بر اشتباه تاریخی در مورد تشکیل رجا بر اساس اصل ۴۴، تصریح کرد: شرکت رجا بر اساس این اصل تشکیل نشده، بلکه هدف از تشکیل آن هماهنگی با راه آهن در خدمات عمومی و اجتماعی بود.

معاون حقوقی وزارت راه و شهر سازی با بیان اینکه خصوصی سازی در بخش حمل و نقل باری توجیه بسیاری دارد، تصریح کرد: رویکرد تشکیل رجا درآمد زایی و سودآوری نیست و هر چه زودتر این اشتباه اصلاح شود به نفع کشور و نظام است، چرا که دست راه آهن را برای کمک به این شرکت می بندد.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • سهم هر نفر از پول نفت چقدر است؟
  • بایدن همچنان نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰
  • هجوم ستاره‌های هالیوودی به مجری‌گری
  • حمایت بازیگر هالیوود از قانون منع سقط جنین
  • تبعات افزایش نامتعارف عوارض ساخت و ساز
  • ظریف با عمار الحکیم، هادی العامری و ایاد علاوی دیدار کرد
  • تشکیل پرونده برای جبران خسارت بیش از ۱۶۹هزار واحد آسیب‌دیده در سیل
  • عذرخواهی نویسنده مشهور از ناتالی پورتمن
  • جای بهروز وثوقی در «قهرمان آخر» خالیست
  • ۱۷ حلقه چاه نفت و گاز حفر شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری صندوق‌های ضمانت صادرات ایران و اروپا
  • جهش قیمت بنزین در آمریکا
  • هیچ گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیمی بین ایران و آمریکا وجود ندارد
  • رقابت برای جانشینی ترزا می داغ شد
  • نماینده دادستان: احسان دلاویز متهم ردیف دوم در جلسات به مزاح گفته اگر الان بریزند و ما را بگیرند از من هیچ چیزی ندارند
  • مهار داربست‌های معلق از سوی آتش نشانی
  • شرایط و دلایل احداث طرح ارزیابی زیست محیطی سد لاسک در استان گیلان
  • هشدارهای مدیریت بحران در مورد طوفان
  • حقوق دانشجو معلمان ترمیم می‌شود/ اعمال افزایش حقوق‌ها در خرداد
  • لاریجانی: اجلاس منامه نقطه ننگینی برای همه کشورهایی است که در آن مشارکت دارند
  • آیا لئوناردو داوینچی بیش‌فعال بوده است؟
  • بخشنامه اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت لیالی قدر و عید فطر
  • مسافربرهای عمومی کمترین نقش را در بروز حوادث جاده‌ای داشتند
  • افزایش آزار و اذیت‌های اجتماعی میان نوجوانان آمریکا
  • حضور مداح معروف در دادسرا و انجام بازپرسی
  • ناتمام ماندن ویژه برنامه جنجالی «اختیاریه»
  • برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون تأمین نظم و امنیت مسابقات ورزشی
  • آغار فعالیت نمایندگی موسسه رسانه‌ای کوردسات در ایران
  • سفر «سعد الحریری» به عربستان برای شرکت در نشستهای مکه
  • تشدید درگیری نیروهای پلیس با جلیقه زردها در شمال فرانسه