هیچ مشکلی نباید برای دارو و درمان بیماران خاص ایجاد شود

    کد خبر :328155

وزیر بهداشت گفت: وظیفه ما در هر کجا و در هر کسوتی هستیم این است که باعث کاهش رنج مردم و خشنودی آنها شویم چون خشنودی خداوند را به دنبال خواهد داشت.

دکتر سید حسن هاشمی در مراسم انتخاب اعضای هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کشور، با اشاره به افتتاح بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک، اظهار داشت: این بیمارستان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افتتاح و بهره برداری شد و خدا به آقای مخبر دزفولی خیر و برکت بدهد چون ایشان هم از نیکوکاران است و عملیات ساخت بیمارستان جدید ورامین نیز با مشارکت این ستاد آغاز شد.

وزیر بهداشت با اشاره به علاقه فراوان مرحوم نیری، دبیر کل فقید مجمع خیرین سلامت کشور به گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در ورامین، پیشوا و قرچک، افزود: در ورامین با 450 هزار نفر جمعیت ایرانی و اتباع خارحی، فقط یک بیمارستان وجود دارد که در محل سابق جهاد سازندگی ایجاد شده بود.

دکتر هاشمی تصریح کرد: پروژه های بی نظیری با تاکید بر مناطق محروم و مرزی، در دولت یازدهم در حوزه سلامت به نتیجه رسید اما برخی از پروژه ها با مشارکت ارزشمند خیرین سلامت ساخته و تحویل شد و بخش دیگری از پروژه ها، بر اساس تکالیف و وظایف ذاتی دولت و با کمک مجلس، ساخته شده و یا در حال ساخت است که موجب آرامش مردم در حوزه سلامت شده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم همین که فکر می کنند دولت و نظام به فکر آنها هستند و گرهی از مشکلات آنها باز می کنند، مایوس نیستند تا اینکه بگویند ما هزینه کردیم، خون دادیم و رنج کشیدیم و عده ای بی اعتنا، بی توجه و غافل هستند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه وزارت بهداشت در دولت دوازدهم نیز مسیر دولت یازدهم را در حوزه سلامت خواهد رفت، گفت: در کشور با مشکلاتی روبرو هستیم البته خودمان نیز گاهی اوقات، با ندانم کاری مشکلات را افزایش می دهیم اما این شرایط می گذرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اظهاراتش در اجلاس روسای دانشگاه ها و تشبیه شرایط ماه های آینده کشور به مواجهه با طوفان؛ گفت: طوفان چندین دقیقه بیشتر رخ نمی دهد و گرد و خاک ایجاد می کند و تمام می شود. نباید سیاه نمایی کنیم و البته نباید خودمان را به غفلت بزنیم بلکه باید آمادگی داشته باشیم چون از این شرایط عبور می کنیم و یکی از دستگاه هایی که آمادگی نسبی برای مقابله با شرایط جدید کشور را دارد، بهداشت و درمان است چون مدیرانی پرتلاش، سالم و فداکار در این حوزه حضور دارند و مصمم تر از قبل هستند چون از ساعت 6 صبح تا ساعت 10 شب فعالیت دارند و کار برای آنها شیرین تر شده است.

دکتر هاشمی یادآور شد: سابقه نداشته که دشمنان کشور و انقلاب اسلامی، این قدر وقیح و بی شرم باشند که به قول خودشان بخواهند سخت ترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کنند البته این حربه آنها، خواب و خیال است و از نظر آنها ممکن است ایران را دچار سختی کند اما مردم شرایط سخت را بارها تجربه کرده اند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مردم ایران، سخت ترین تحریم ها را پشت سر گذاشته اند و خداوند چنان قدرت و استقامتی به آنها داده که امروز در دنیا بی نظیر است و امام خمینی(ره) نیز می فرمودند که مردم ایران از مردم حجاز در زمان پیامبر هم بهتر هستند و این ناشی از شناخت خوب امام راحل از مردم بود.

دکتر هاشمی با بیان اینکه دشمنان کشور و انقلاب، در پی وضع ظالمانه ترین تحریم ها علیه ایران هستند، اضافه کرد: اطمینان دارم که با فضل خدا و با توجه به آمادگی حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، این شرایط را پشت سر خواهیم گذاشت چون دشمنان ایران، به قدری بی شرم هستند و در مواردی فشارها را مضاعف می کنند که مردم بیشتر ناراحت شوند و یکی از این حوزه های مهم، سلامت، تامین شیر خشک، دارو و تجهیزات پزشکی است و همه باید کمک کنیم که در این شرایط سخت، فشاری به مردم وارد نشود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: توقع من این است که اگر مشکلی در سال 96 وجود داشته در سال 97، کاهش پیدا کند و پروژه های حوزه سلامت و هزاران پروژه مشترک وزارت بهداشت و خیرین سلامت، با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری های بین بخشی مناسب در حوزه سلامت برای ارتقای سلامت مردم و تقویت زیرساخت های این حوزه، گفت: خوشحالیم که امروز بیمارستانی که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته و تجهیز شده است در طول دو سال تکمیل شد و این بیمارستان، بسیار زیبا و مجهز است که با تعرفه دولتی به مردم یکی از مناطق محروم کشور یعنی قرچک، خدمات ارائه خواهد داد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: عملیات ساخت بیمارستان 350 تختخوابی ورامین با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آغاز شد و در حاشیه این مراسم برخی خبرنگاران می پرسیدند که چرا در شرق تهران، بیمارستانی برای تروما و حوادث وجود ندارد و من گفتم که هفته گذشته با کمک و همکاری مهندس سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان، زمینی برای ساخت بیمارستان در شرق تهران و منطقه 15 اختصاص داده شد تا بیمارستانی با ظرفیت 540 تخت بیمارستانی ساخته شود. بنابراین نه تنها باید تلاش کنیم که برای زندگی روزمره مردم، مشکلی ایجاد نشود بلکه باید پروژه های عمرانی را پیگیری کنیم تا مردم، امیدوارتر از گذشته باشند.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر اینکه در شرایط کنونی هیچ مشکلی نباید برای دارو و درمان بیماران خاص ایجاد شود، افزود: گاهی اوقات، برخی مدیران ما به دلیل ناهماهنگی، تصمیماتی می گیرند که ممکن است باعث ناراحتی بیماران خاص شود. به عنوان نمونه شاهد افزایش معمول قیمت دارو در سال جاری بودیم چون نرخ ارز و دستمزدها افزایش پیدا کرده و تولید نباید متوقف می شد اما از آن طرف بیمه ها برای حمایت از اقشار ضعیف، باید به نحوی حضور داشته باشند که این اقشار آسیب نبینند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: گاهی اوقات، حمایت و چتر بیمه، متناسب با افزایش قیمت دارو نیست و اگر حمایت های بیمه ای برای همه اقشار امکان پذیر نیست خیلی باید مراقبت کنیم که بیماران خاص، ضعفا و فقرا هیچ آسیبی نبینند و به معاونین درمان و اجتماعی وزارت بهداشت تاکید داشتم که نباید مشکلی برای این بیماران ایجاد شود و قطعا مجمع خیرین که قبل از وزارت بهداشت از آنها حمایت کرده است، تدبیر خواهد کرد تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

دکتر هاشمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم نیری، دبیر فقید مجمع خیرین سلامت کشور، گفت: جای ایشان بسیار خالی است و بعید می دانم کسی اعتقاد داشته باشد که ایشان با اولیاء الله محشور نیست چون زندگی بسیار پر برکتی داشتند و یکی از مجموعه هایی که مرحوم نیری در آن نقش موثر و زیادی داشتند، مجمع خیرین سلامت است و خدا را شاکریم که آن مسیر ادامه پیدا کرده است.

وزیر بهداشت از مجمع خیرین سلامت به عنوان مجموعه ای موثر و اثرگذار یاد کرد و گفت: هر کجای کشور که می رویم، افراد گمنامی هستند که خداوند به آنها لطف داشته که در مسیر کارهای خیریه قدم گذاشته اند و حتما بر سفره حلال ارتزاق کرده اند و در مسیری قرار گرفته اند که برای شان عاقبت بخیری به همراه دارد.

دکتر هاشمی همکاری بین وزارت بهداشت و مجمع خیرین سلامت کشور را بسیار مناسب و مفید دانست و گفت: اطمینان دارم که با مدیریت دکتر شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت و با توجه به موقعیت ملی و جایگاه و متانت ایشان در مجلس شورای اسلامی، مجمع خیرین سلامت، مسیر خیر را پر فروغ تر از قبل ادامه خواهد داد.

گفتنی است بر اساس رای گیری اعضای مجمع خیرین سلامت کشور، حسینعلی شهریاری، حسن امین لو، سید عباس پورهاشمی، محمد آزاد، صلاح الدین دلشاد، نادر ریاحی سامانی و محمد رضا اعتمادیان به عنوان اعضای اصلی و آقایان عباس مومنی و حمید کامران زاده به عنوان اعضای علی البدل و همچنین مصطفی رضا قلی خسروی و عبدالرسول نبات خور به عنوان بازرسین مجمع خیرین سلامت کشور انتخاب شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید