رسانه خارجی: روسیه سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیاردی در ایران را تایید کرد

  • سیاسی
  • جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۲۷
    کد خبر :328076

” روسیه ۶۴ میلیارد دلار در نفت و گاز ایران سرمایه‌گذاری می‌کند. روسیه در حال آماده شدن برای سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلار آمریکایی در صنعت و نفت ایران است”.

یک رسانه خارجی مدعی شد روسیه ۶۴ میلیارد دلار در صنعت نفت و ایران گاز ایران سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش فرارو، چندی پیش همزمان با سفر علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل رهبری انقلاب، اعلام شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، وعده داده که کشورش تا سقف ۵۰ میلیارد دلار در حوزه‌های نفتی و گازی ایران سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این خبر اندکی با حاشیه همراه شد. اما اکنون یک رسانه خارجی، ضمن ادعای تایید این خبر توسط روسیه، اعلام کرد مبلغ سرمایه‌گذاری روسیه در ایران، به ۶۴ میلیارد دلار می‌رسد.

وبگاه خبری نکست‌بیگ‌فیوچر نوشت: ” روسیه ۶۴ میلیارد دلار در نفت و گاز ایران سرمایه‌گذاری می‌کند. روسیه در حال آماده شدن برای سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلار آمریکایی در صنعت و نفت ایران است”.

علاوه بر این، به گفته این وبگاه، یک شرکت نفتی روسیه یک قرارداد ۴ میلیارد دلاری با ایران امضا کرده و این قرارداد “به زودی اجرا خواهد شد”.

نکست‌بیگ‌فیوچر افزود: “مشاور ایرانی گفته غول‌های انرژی روسیه، روس‌نفت و گازپروم، هم با وزارت نفت ایران گفتگو‌هایی را آغاز کرده‌اند تا احتمالا توافقاتی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار امضا کنند. در عین حال، یک مقام دولتی روسی، (وجود) طرح‌های سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیاردی را برای فایننشال تایمز تایید کرد”.

این وبگاه نگفته منظورش از مشاور ایرانی کیست. اما به نظر می‌رسد که منظور آن، علی اکبر ولایتی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید