چقدر مالیات از سوی سیگاری‌ها پرداخت شد

    کد خبر :328014

براساس مصوب سال ۹۶ دولت از طریق مالیات بر فروش سیگار باید ۴۶۰ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کرد که باتوجه به میزان درآمد کسب شده در این مدت بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان وصول نشده است.

به گزارش بازتاب به نقل از میزان، یکی از مهمترین منابع درآمد دولت دریافت مالیات مستقیم و غیر مستقیم است که در این بین مالیات از فروش سیگار در گروه مالیات‌های غیرمستقیم قرار می‌گیرد.

آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی حاکی از آن است که دولت از محل دریافت مالیات بر فروش سیگار در ۱۲ ماهه سال ۹۶، بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان درآمد داشته است.

لازم به ذکر است که براساس مصوب سال ۹۶ دولت از طریق مالیات بر فروش سیگار باید ۴۶۰ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کرد که باتوجه به میزان درآمد کسب شده در این مدت بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان وصول نشده است.

طبق آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، مالیات بر فروش سیگار در سال ۹۶ حدود ۰.۳ درصد از مجموع مالیات‌های غیرمستقیم دولت را تشکیل داده که نسبت به سال ۹۵ این رقم تغییری نکرده است.

گفتنی است مجموع رقم مصوب درآمد‌های دولت از محل مالیات‌های غیرمستقیم در سال ۹۶، باید ۵۹ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان باشد که در سال ۹۶ بالغ بر ۶۲ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان وصول شده و بارشد ۲۰.۴ درصدی روبرو بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید