نظر جدید پوتین در مورد برجام

    کد خبر :327854

رئیس جمهوری روسیه در جمع سفیران خود بار دیگر بر اهمیت حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید و خاطرنشان کرد: تاسف آور است که توافق هسته ای با ایران از بین برود.
ولادیمیر پوتین در این دیدار که به صورت مستقیم از شبکه تلویزیونی روسیه 24 پخش می شد و نمایندگان روسیه در سازمان های بین المللی نیز حضور داشتند با بیان این مطلب افزود: نمونه هایی وجود دارد که توافق های به دست آمده با همکاری مشترک دیگر کشورها طی سال های تلاش ، در کمتر از یک ساعت توسط یک کشور رد می شود، به طور مشخص در این خصوص منظورم خروج آمریکا از برجام است.
رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: در شرایط کنونی هدف روسیه، حفظ این توافق کلیدی (برجام) و پیشگیری از رشد غیرقابل کنترل تشنج در خاورمیانه است.
به گزارش ایرنا، پوتین روز سه شنبه نیز در گفت وگو با شبکه اول تلویزیون روسیه تصریح کرد: موضع روسیه درباره برنامه هسته ای ایران تغییری نکرده است و از برجام حمایت می کند؛ ایران بیشترین بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی را داشته است.
پوتین با بر اهمیت برجام گفت: درباره توافق هسته ای با ایران با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در هلسینکی پایتخت فنلاند گفت وگو کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید