انجمن های ادبی دچار خلاء قانونی وتشکیلاتی هستند

رییس بنیاد شعر وادبیات داستانی ایرانیان گفت: با بررسی مستندات و سندهای بالادستی به منظور حل مسایل و بی سامانی انجمن ها دریافتیم که انجمن های ادبی دچار خلاء قانونی و تشکیلاتی هستند.مهدی قزلی روز جمعه درآیین اختتامیه ‌نخستین جشنواره انجمن های ادبی اظهار داشت: مطالعه در این زمینه تا حد خوبی پیش رفته و امید است بزودی نتیجه این بررسی ها به نتیجه برسد.
وی با بیان اینکه انجمن های ادبی سه شاخه اصلی دارند، افزود: این شاخه ها این است که درباره ادبیات، داوطلبانه و گروهی کار می کنند و هر سه از نشانه های توسعه انجمن ها به شمار می روند.
رییس بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان یادآور شد: انجمن های ادبی هر چند ریشه در تاریخ دارند اما با نگاه توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه نهادهای مهمی محسوب می شوند.
غزلی افزود:اینک ما به سراغ این بخش از موضوع مغفول مانده انجمن های ادبی رفته ایم و امید داریم با همراهی این انجمن ها بتوانیم به شادابی حوزه ادبیات که حوزه مهمی در جریان فرهنگی کشور است، کمک کنیم.
در آیین اختتامیه نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی، که اکنون با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی ـ آموزشی آدینه تهران در حال برگزاری است، از مجموعه 10 جلدی گام به گام تا داستان نویسی حرفه ای و پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی رونمایی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید