هویت مظنونین حادثه «اسکریپال» کشف شد!

    کد خبر :327556

ظاهراً دولت انگلیس درادامه فرضیه روسیه‎هراسانه خود مبنی بر دخالت مسکو در حادثه مسمومیت جاسوس دوجانبه سابق، ادعای شناسایی مظنونین را که از قضا همگی روس‌تبار هستند، مطرح کرده است.

به گزارش مهر، رسانه انگلیسی «پرس آسوسیشن» امروز پنجشنبه اعلام کرد بازپرس‌های این کشور هویت مظنونینی که در مسمومیت «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه سابق نقش داشته‌اند، شناسایی کرده‌اند.

گفتنی است حادثه مسمومیت اسکریپال و دخترش «یولیکا» ماه میلادی مارس در شهر سالزبری انگلیس اتفاق افتاد و ادعا می‌شود عامل مسمومیت آنها گاز اعصاب «نوویچوک» بوده است که دانش تولید آن در اختیار شوروی سابق و نهایتاً روسیه امروزی است.

ادعای نسبت داده شده به روسیه، موجب ایجاد تنش بی‌سابقه در روابط لندن-مسکو و به‌دنبال آن صف‌آرایی جبهه واحد غرب از جمله آمریکا در برابر روسیه شد.

اکنون بعد از گذشت ماه‌ها از آن حادثه که در نهایت با بهبود اسکریپال و دخترش همراه بود، منابع اطلاعاتی انگلیس می‌گویند با استناد به تصاویر دوربین‌های مداربسته و چک کردن تردد مردمی که حوالی آن تاریخ به منطقه رفت‌وآمد کرده‌اند، به چند تبعه روسی مظنون شده‌اند.

همچنین انگلیسی‌ها می‌گویند در این ماجرا پای بیش از یک مظنون درمیان است.

گفتنی است در هفته‌های اخیر، پلیس ضدتروریسم انگلیس نیز مشغول تحقیق پیرامون فوت زنی است که در تاریخ ۸ ماه میلادی جاری (جولای) در حومه شهر سالزبری با گاز نوویچوک مسموم شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید