بخش زیتون‌های زخمی جشنواره جهانی فیلم فجرافتتاح شد

رئیس سازمان سینمایی با حضور در آیین سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر بخش «زیتون‌های زخمی» این رویداد هنری را افتتاح کرد.محمد مهدی حیدریان عصر جمعه (اول اردیبهشت) با حضور در آیین گشایش بخش «زیتون‌های زخمی» به تماشای اپیزود اول فیلم «آگوست» به کارگردانی احمد زائری از کشور سوریه و مستند «بابایی» ساخته مظفر حسین‌خانی نشست.
در ابتدای این برنامه علیرضا شجاع‌نوری مدیر بخش نشست ها جشنواره با اشاره به اینکه بخش «زیتون‌های زخمی» جشنواره برای خودش هم با وجود سال‌ها فعالیت در حوزه سینما تازگی دارد، اظهار کرد: در این بخش تلاش کردیم در حد سهم جشنواره کمی از فجایعی که در سوریه اتفاق می‌افتد و اثراتی که روی مردم دارد را به صورت مستقیم و غیر مستقیم نمایش دهیم.
وی افزود: امروز دو فیلم را می‌بینیم؛ یکی اپیزود اول فیلم بلند «آگوست» به کارگردانی احمد زائری که کارگردان آن در مراسم نیز حضور دارد و دومین فیلم نیز مستند بابایی است.
زائری کارگردان این اثر نیز در ادامه با حضور در صحنه و ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این جشنواره، گفت: این فیلم در شرایط سخت و بحرانی ساخته شد و اگر حمایت‌های تهیه‌کننده فیلم نبود، این فیلم ساخته نمی‌شد.
وی افزود: این فیلم درباره جنایت‌هایی که در سوریه و علیه بچه‌‌ها اتفاق افتاده است و ما تنها توانستیم بخش کوچکی از این رنج‌ها را به تصویر بکشیم.
بخش «زیتون های زخمی» که یکی از بخش های غیررقابتی این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر به حساب می‌آید به آثاری اختصاص دارد که موضوع جنگ سوریه و مبارزه با داعش را مورد توجه قرار داده است.
سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر از امروز اول اردیبهشت در پردیس چارسو آغاز و تا هشتم اردیبهشت (21 تا 28 آوریل 2017) به دبیری رضا میرکریمی ادامه خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید