ترامپ خطاب به اردوغان توییت کرد: کاری بکن!

  • کامنت
  • پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۷
    کد خبر :327281

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به همتای ترکیه‎ای خود از ادامه روند بازداشت کشیش آمریکایی که از سوی آنکارا به جاسوسی متهم است، انتقاد کرد و از وی خواست اقدامی در این زمینه انجام دهد.

به گزارش مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری خطاب به همتای ترکیه‌ای خود، از رجب طیب اردوغان خواست تا برای آزادی «اندرو برونسون» تبعه آمریکایی که از سوی مراجع قضایی ترکیه به تروریسم و جاسوسی متهم است، اقدامی انجام دهد.

ترامپ در توییت خود نوشت: جای بسی ناخشنودی است که ترکیه اندرو برونسون این کشیش محترم آمریکایی را از زندان رها نمی‌کند. او خیلی وقت است که گروگان گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: اردوغان باید برای آزادی این همسر و پدر مسیحی کاری انجام دهد. او مرتکب هیچ اشتباهی نشده است.

گفتنی است دیروز چهارشنبه دادگاهی در ترکیه به ادامه بازداشت برونسون رای داد که اهل کارولینای جنوبی است اما حدود ۲ دهه است که با عنوان مبلغ مذهبی در ترکیه زندگی می‌کند.

این درحالی است که ماه گذشته، سنای آمریکا در اعتراض به اقدام ترکیه مبنی بر حبس برونسون و همچنین خرید اس-۴۰۰ روسی، با تصویب لایحه‌ای خواستار منع فروش اف-۳۵ آمریکا به این کشور شد.

درهرصورت، موضوع حبس برونسون از یک سو و از سوی دیگر، درخواست ترکیه برای استرداد فتح‌الله گولن رهبر اپوزیسیون ترکیه که در تبعیدی خودخواسته ساکن آمریکا است، بیش‌ازپیش، رابطه واشنگتن-آنکارا را دستخوش تنش می‌کند.

گولن متهم به طراحی کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ ترکیه است و آمریکا می‌گوید مادامیکه شواهد قانع‌کننده‌ای برای ادعای ترکیه وجود نداشته باشد، از استرداد وی خودداری خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید