مشارکت در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری

    کد خبر :327244

در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، ۱۳ هزار تاکسی فرسوده در سطح کشور با مشارکت و تسهیلات بانک عامل وزارت ارتباطات، نوسازی می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت ارتباطات، پست بانک ایران و سازمان شهرداری و دهیاریهای کشور در جهت تحقق اهداف دولت در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری تفاهم نامه امضا کردند.

خسرو فرحی مدیر عامل پست بانک ایران در این باره گفت: پست‌ بانک ‌ایران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تفاهم نامه ای را به امضا رساندند که بر اساس آن یک هزار فقره تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی و ۱۲ هزار فقره تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی از سوی پست بانک برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه به ‌منظور مشارکت در نوسازی تاکسی‌ها و ون‌های فرسوده بین دو طرف منعقد شده که بر اساس آن تسهیلات مورد نیاز به صاحبان تاکسی‌های فرسوده پرداخت می‌شود، افزود: متقاضیان از سوی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به پست‌ بانک ‌ایران معرفی و پس از انجام اعتبارسنجی لازم براساس سیاست‌ها و ضوابط اعتباری بانک، تسهیلات مورد نیاز به آنان پرداخت می شود.

مدیرعامل پست بانک ایران خاطرنشان کرد: اعتبار این طرح از ابتدای تیرماه سال جاری به مدت یکسال است و در مرحله اول پرداخت این تسهیلات برای ۱۲هزار متقاضی دارنده تاکسی فرسوده و یک هزار متقاضی دارنده ون فرسوده درنظر گرفته شده که درصورت ایفای تعهدات طرفین، در مرحله دوم ۱۵ هزار متقاضی دیگر نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده به ازای هر دستگاه تاکسی حداکثر ۲۵ میلیون تومان است، گفت: این تسهیلات با باز پرداخت ۴۸ ماهه و مبلغ تسهیلات برای ون‌های فرسوده نیز به ازای هر دستگاه ۷۵ میلیون تومان با باز پرداخت ۶۰ ماهه تعیین شده که نرخ سود آن براساس مصوبه بانک مرکزی ۱۸درصد محاسبه می شود.

متقاضیان برای بهره‌مندی از این تسهیلات می توانند به اتحادیه‌های تاکسیرانی‌ شهری در سراسر کشور مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید