نجات 2000 قطعه ماهی در رودخانه قره آقاج فارس

    کد خبر :326810

مدیرکل محیط زیست فارس از نجات 2000 قطعه ماهی و بچه ماهی در رودخانه قره آغاج در حوزه کهمره سرخی توسط کارشناسان این اداره کل و همیاری جوامع محلی خبر داد.

سعید محمودی در جمع خبرنگاران گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد گزارشی را در مورد جمع‌شدن تعداد زیادی ماهی زنده در ماندآب‌های موجود در بستر خشک رودخانه‌ی قره‌آغاج به اداره کل دادند و کارشناسان موضوع را بررسی کردند.

محمودی ضمن ابراز نگرانی از تداوم خشکسالی و کاهش شدید دبی آب در رودخانه‌ی قره‌آغاج، افزود: به محض اطلاع از وضعیت این رودخانه کارشناسان برای بررسی وضعیت به عازم منطقه شده و با شناسایی محل تجمع آبزیان و برآورد تعداد ماهی موجود در محل نسبت به تهیه تجهیزات حمل و نقل و شناسایی منطقه مناسب با هدف انتقال و رهاسازی اقدام کردند.

وی ادامه داد: ماهیان و آبزیان موجود در این رودخانه با استفاده از جعبه‌های مجهز به دستگاه اکسیژن‌دهی به محلی مناسب منتقل شده است.

محمودی گفت: ماهیان شامل گونه‌هایی از خانواده کپور و لوچ بود که به یکی از سر چشمه های منتهی به رودخانه قره آقاچ که در بالادست رودخانه از وضعیت آبی مناسبی بر خوردار است، منتقل شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس عنوان کرد: مسدود کردن چشمه‌های منتهی به رودخانه، زهکشی‌های متعدد برای انتقال آب و حفر چاه‌های غیرمجاز در حریم رودخانه به شدت اکوسیستم‌های آبی را دچار آسیب و زیستمندان را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ایسنا، محمودی ضمن قدردانی از جوامع محلی آگاه و تشکل‌های دوستدار محیط زیست که در اطلاع رسانی به موقع همواره یاریگر کارشناسان محیط زیست و محیط بانان بودند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد منفعت عموم را فدای مصالح کوتاه مدت خود می‌کنند که با اطلاع‌رسانی به موقع می‌توان از اقدامات نابخردانه آنها جلوگیری کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید