رییس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای شهر تهران:

سهم تهران هوشمند در برنامه سوم شهر باید جدی باشد

    کد خبر :326718

رییس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای شهر تهران هوشمندسازی شهر تهران را اجتناب ناپذیر و ضروری توصیف کرد.

سید محمود میرلوحی با حضور در سازمان فاوای شهرداری تهران از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید و هوشمندسازی شهر تهران را اجتناب ناپذیر و ضروری توصیف کرد.

وی پس از بازدید از این سازمان در نشست مشترک با محمد فرجود – مدیرعامل و مدیران سازمان فاوا- تهران هوشمند را از نگاه شورا در سه منظر قابل توجه دانست و گفت: شهرداری تهران به عنوان پایتخت کشور با ارائه سامانه‌های اتوماسیونی سه ویژگی سرعت، صحت و دقت را در خود دارد و اگر می‌خواهیم خدماتی که به شهروندان ارائه ‌دهیم از سرعت، صحت و دقت بیشتری برخوردار باشد حرکت به سمت سامانه‌های هوشمند ضروری است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران سپس با اشاره به نقش فناوری در کاهش هزینه‌ها اظهارکرد: نقش شهرداری تهران در ارتقای فناوری و کاهش هزینه خدمات در جامعه، جلب رضایت مردم، بالا بردن امنیت اقتصادی و اجتماعی، کاهش بار ترافیک و… قابل توجه است که این اهداف و نقش آفرینی با هوشمندسازی و عملکرد سازمان فاوای شهرداری تهران محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا میرلوحی منظر سوم شورا از هوشمندسازی را در آینده کلانشهر تهران، اقتصاد، درآمدهای آتی و منابع پایدار شهر قابل توصیف دانست و گفت: تمام این موارد به شدت به فناوری‌های نوین، هوشمندسازی و ارتقای سطح هوشمندی شهر وابسته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری، وی در پایان با اشاره به تأکید شورای پنجم بر تهیه و تدوین برنامه جامعی در حوزه تهران هوشمند اظهارکرد: امیدواریم جایگاه این حوزه را در برنامه سوم به‌خوبی و پررنگ ببینیم و تهران در سطح شهرهای هوشمند دنیا در مکان مناسبی قرار گیرد. این مسئله مستلزم سرمایه گذاری خوبی است چراکه سرمایه گذاری در این حوزه معمولاً با سرعت بالایی بازگشت دارد و من این آمادگی را در همکارانم در شورا و در شهردار محترم و همکارانشان می‌بینم که برنامه تهران هوشمند را در برنامه پنج ساله سوم از سطح حرف و شعار به عمل تبدیل کنیم تا همه شهروندان احساس کنند نقطه تماسی با سامانه‌های هوشمند تهران دارند و بتوانند دسترسی همیشگی به خدمات مورد نیاز خود داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید