تشکیل دبیرخانه و کارگروه‌های حل چالش‌های استان تهران

    کد خبر :326457

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر لزوم برگزاری نشست های ماهانه با مراکز علمی و دانشگاهی، از تشکیل دبیرخانه و کارگروه هایی با رویکرد ملی چالش های استان تهران خبر داد.

نعمت الله ترکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید در احیای سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیریت و برنامه‌ریزی در استان‌ها، گفت: دغدغه اجرای جامع با رویکرد آینده‌نگری در دولت یازدهم و دوازدهم همواره در استان تهران وجود داشته است.

وی افزود: کمبود منابع مالی در کشور وجود ندارد؛ اینکه گفته می شود با کمبود منابع مالی در کشور مواجهیم ناشی از پراکندگی منابع و نبود مدیریت واحد در این منابع است. برای برنامه ششم توسعه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اقدامات مهمی در حال انجام است و جایگاه فعلی و جایگاه مطلوب استان در این طرح شناسایی شده است در این راه از مراکز علمی و دانشگاهیان نیز بهره مند شده ایم.

ترکی تاکید کرد: هیچ برنامه ای بدون پیوست علمی قابل اجرا نیست و طبق تجربه بدون بهره مندی از بخش علمی هزینه ها به هدر می روند لذا حضور دانشگاهیان در موضوعات مربوط به برنامه ریزی در استان اثرگذار است.

به گفته وی، امروز با مراکز علمی مواجهیم که در بسیاری از چالش های تهران به شکل کاربردی کار کرده اند و با توجه به این پیوست علمی می توان امید داشت تمام دستگاه ها بدون در نظر گرفتن سلایق مدیریتی ،تصمیمی واحد بر مبنای برنامه ای علمی بگیرند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه چالش های اساسی استان تهران شناسایی شده است افزود: چالش های تهران از جمله کمبود آب، آلودگی هوا، حمل و نقل و ترافیک، بهداشت و محیط زیست که تداوم آن برای سراسر کشور نیز چالش به دنبال خواهد داشت شناسایی شده است.

وی به نشست اخیر با روسا و اساتید دانشگاه های استان تهران اشاره کرد و افزود: استقبال سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از پژوهش های دانشگاهی در رفع چالش های تهران برای اساتید دانشگاه ها تازگی داشت و با هماهنگی روسا و اساتید دانشگاه تهران مقرر شد جلسه‌ای با شاخه‌های پژوهشی دانشگاه های استان برگزار شود تا علاوه بر تجمیع نقطه نظرات برنامه زمان بندی اجرای طرح نیز مشخص شود.

ترکی با بیان اینکه در بودجه سال 1397 ، یک درصد بودجه پژوهشی که به دستگاه ها اختصاص می یافت امسال از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی عملیاتی می شود، افزود: با اختصاص این بودجه به طرحها و پژوهش های علمی بسیاری از چالش های تهران مرتفع می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در خاتمه با تاکید بر برگزاری نشست های ماهانه با مراکز علمی و دانشگاهی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خاطرنشان کرد: دبیرخانه و کارگروه هایی با رویکرد ملی و حل چالش‌های استان تشکیل خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید