افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در هوای تهران

    کد خبر :326437

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به افزایش موقتی غلظت ذرات معلق طی امروز (۲۷ تیرماه) از افزایش دمای هوا در پایتخت خبر داد.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی طی عصر امروز (۲۷ تیر) است، اظهار کرد: در برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌ شرقی انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات طی امروز (۲۷ تیر) خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه تصریح کرد: با تداوم این شرایط جوی طی فردا (۲۸ تیر) برخی ساعات همراه با وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌ شرقی خواهد بود.

شهبازی با بیان اینکه بر این اساس انتظار می‌رود با وزش باد در برخی ساعات فردا (۲۸ تیر) به طور موقت بر غلظت ذرات معلق افزوده شود، گفت: تا روز آینده دما روند افزایشی خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۸۶ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۸۶ در شرایط سالم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید