میرزاده: اولیای دانش‌آموزان در صورت مشاهده تخلف در مدارس گزارش دهند

    کد خبر :326434

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: اگر اولیای دانش‌آموزان با تخلفاتی در مدارس دولتی درباره دادن کارنامه و ثبت‌نام دانش‌آموزان در ازای دریافت مبالغی مواجه شدند آن را به آموزش و پرورش مناطق اعلام کنند تا سریعا رسیدگی شود.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس قانون، تحصیل دانش‌آموزان در مدارس دولتی رایگان است اما کمک مردمی به مدارس منع قانونی ندارد و آنها می‌توانند مبالغی را در قالب کمک به مدارس اعطا کنند.

وی افزود: در این بین برخی اوقات برخی از اولیای دانش‌آموزان اصرار دارند که فرزندان خود را در مدارسی دورتر از محل سکونت خود ثبت‌نام کنند که این مشکلاتی را به وجود می‌آورد و حتی بعد نظارتی را سخت‌تر می‌کند لذا اگر خانواده‌ها دانش‌آموزان‌شان را در نزدیک‌ترین مدرسه و محل سکونت‌شان ثبت‌نام کنند شاهد مشکلاتی همچون ایاب و ذهاب و موارد دیگر نخواهیم بود.

میرزاده ادامه داد: اصرار اولیا بر ثبت‌نام فرزندان‌شان در مدارسی دورتر از محل سکونت‌شان باعث می‌شود که مسئولان نتوانند نظارت‌های لازم را داشته باشند و از آن طرف پول‌هایی که آنها برای ایاب و ذهاب فرزندان‌شان پرداخت می‌کنند تعبیر به گرفتن پول اجباری برای ثبت‌نام دانش‌آموزان می‌شود که چنین چیزی درست نیست، این مبلغ برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان صرف می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: از طرف دیگر بر اساس قانون شوراهای آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان برای برگزاری برنامه‌های فوق‌العاده مدارس اجازه دارند از کمک‌های مردمی استفاده کنند. بر اساس این قانون برخی از مدارس از اولیا کمک‌هایی برای برگزاری برنامه‌ها می‌گیرند که این موضوع نیز تعبیر به گرفتن پول اجباری می‌شود که باز هم درست نیست.

وی در جمع‌بندی، گفت: بر اساس بازدیدهای ما از استان‌های مختلف و طبق بخشنامه آموزش و پرورش، ‌تمامی مدارس باید در اتاق مدیر شماره تلفن‌هایی را بر روی دیوار نصب کرده باشند تا اگر در مدرسه کاری خلاف قانون صورت گرفت و یا مثلا در ازای دادن کارنامه و یا ثبت‌نام پولی به اجبار گرفته شود،‌ اولیا با این شماره تماس بگیرند تا آموزش و پرورش منطقه به آن رسیدگی کند. اینها همه نشان می‌دهد که قوانین لازم وجود دارد و تنها مردم باید همکاری کنند.

میرزاده در پایان گفت: مجلس نیز از حیث بعد نظارتی به صورت رندوم از مدارس در استان‌های مختلف بازدید می‌کند که اکنون کمیسیون آموزش و تحقیقات در استان چهارمحال و بختیاری برای بازدید از مدارس و دانشگاه‌ها است، با این وجود باز هم اگر گزارش مکتوبی به کمیسیون آموزش ارسال شود ما آن را بررسی کرده و در صورت لزوم تذکرات لازم را به مراجع مربوطه خواهیم داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید