هجوم مهاجران به مازندران

    کد خبر :326430

یک استاد دانشگاه گفت: افزایش جمعیت و تبعات مهاجرت به مازندران طبیعتا باعث فشار به منابع آبی، تولید زباله، تغییرات کاربری در مراتع و اراضی کشاورزی می‌شود.

عزیر عابسی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان که مهاجرت از استان‌های جنوبی به سمت استان‌های شمالی از جمله مازندران، گیلان، گلستان، البرز و تهران نیاز به بررسی و مطالعه دارد، اظهار کرد: بارگذاری بیشتر روی منطقه مازندران و فشار به محیط زیست با توجه جمعیت ۳.۵ میلیونی مازندران مشکلات زیادی در موضوع زباله بوجود می آورد و اگر یک میلیون نفر طی چند سال آینده به این جمعیت اضافه شوند، همه مشکلات تجدید شده و چه بسا مسبب ایجاد مشکلات بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به این که بهترین زمین های منطقه روز به روز تبدیل به ویلاهایی می شوند که سالی دو بار هم از آن ها استفاده نمی‌شود، افزود: نه مسئولین، نه متخصصین و نه مردم عادی هنوز موضوع تبعات مهاجرت در مازندران را جدی نگرفته یا هنوز خود را آماده این مسئله نکردند؛ همه باید آگاهی لازم برای جلوگیری از مشکلات بیشتر را داشته باشند.

دبیر اتاق فکر پسماند و زباله مازندران در ادامه تصریح کرد: آموزش صحیح مراقبت از محیط زیست و آشنایی بیشتر با مشکلات حال حاضر مازندران در اولویت اول بوده و می طلبد تا مدارس و دانشگاه ها را آگاه کنیم که زندگی دنیای مدرن به این صورت بوده و این آینده پیش رو ما است که باید خود را به آن برسانیم.

وی بیان کرد: واقعیت ماجرا و اصل موضوع بحران و مشکلات سال‌های اخیر باید به همه گفته شود و از آن‌ها بخواهیم همراهی کنند تا بتوانیم مسئله را مدیریت کنیم؛ اخیرا دکتر مکنون دکترای مهندسی منابع آب اعلام کردند که ۷۰ درصد زمین دچار خشکسالی شده و ما باید جمعیت ۸۰ میلیونی را در ۳۰ درصد باقی مانده مدیریت کنیم.

عابسی تصریح کرد: اگر ۳۰ درصد از کشور شمال کشور و مازندران باشد، داشتن آگاهی لازم بوده تا از لحاظ مدیریتی به سمت مدیریت جامع برویم. ما با داشتن تمامی منابع هنوز نتوانستیم مدیریت لازم را داشته باشیم و نسبت به تمام منابع، مدیران ناکارآمدی بودیم بنابراین باید آموزش و آگاهی دادن را در دستور کار قرار داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید