برات الکترونیک، شتاب نقدینگی را کم می‌کند

    کد خبر :326304

در شرایطی که بنگاه های کوچک و کسب و کارهای استارت آپی نیاز به تأمین مالی و تضمین های لازم دارند، نقدینگی در کشور در بازارهای تورم زا، مثل ارز، به افزایش قیمت ها دامن زده است.

به گزارش بازتاب به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، ورود برات الکترونیکی به بازار و گسترش و فراگیر شدن آن که این روزها بحث داغ محافل پولی و مالی و فن آوری اطلاعات است، به راحتی می تواند شتاب غول نقدینگی را که این روزها به بازارهای مختلف هجوم می آورد، بکاهد.

یافته های تازه مراکز مطالعات اقتصادی و به ویژه پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی حکایت از آن دارد که بنگاه های کوچک برای مبادلات B to B از طریق برات الکترونیک در سامانه سککوک این امکان را می یابند که در کمترین زمان ممکن بدون اتکا به تزریق نقدینگی، به داد و ستد لازم بپردازند. این یافته ها همچنین نشان می دهد که این امر سبب خواهد شد با رشد اشتغال و تولید به وسیله برات الکترونیک، نقدینگی برای ورود به تولید، به جای بازارهای کاذب که از درآمد بیشتری برخوردار است و در عین حال زود بازده به شمار می آید، رغبت بیشتری نشان بدهند.

گفتنی است، دولت افزایش ٩٠٠ هزار شغل را در دستور کار خود قرار داده که بخش نسبتاً مهمی از آن از طریق استارت آپ ها و در فضای مجازی تحقق خواهد یافت

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید