کلاهبرداری یک میلیاردی با عکس خودروهای لوکس

    کد خبر :326295

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری فردی که با عکسبرداری از خودروهای مدل بالا و انتشار تصویر آنها در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد تومانی از شهروندان کرده بود، خبر داد.

در تاریخ دهم خردادماه امسال و در پی طرح شکایت اولیه در کلانتری 129 جامی و تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 11 تهران ، پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : از طریق تلگرام با فردی به نام سعید . د آشنا شدم که خودش را وارد کننده خودروهای خارجی معرفی می کرد، پس از چندین نوبت صحبت با نامبرده ، قرار شد تا پس از واریز مبلغ 16 میلیون تومان ، او یک دستگاه خودرو فولکس را با شرایط لیزینگی به من تحویل دهد و من نیز این مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب اعلام شده واریز کردم اما پس از واریز پول، آقای سعید . د دیگر پاسخگوی تماس های من نبود تا اینکه نهایتا اقدام به طرح شکایت کردم.

ماموران با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده و انجام اقدامات ویژه پلیسی ، متهم به نام سعید . د 34 ساله را در مخفیگاهش در یک آپارتمان مجردی واقع در منطقه سعادت آباد دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند، این فرد در همان تحقیقات اولیه صراحتا به کلاهبرداری از شاکی پرونده و انجام ده ها فقره کلاهبرداری مشابه دیگر اعتراف کرد.

در تحقیقات به عمل آمده از متهم مشخص شد که وی بر خلاف شیوه رایج در کلاهبرداری لیزینگی از طریق ثبت شرکت کاغذی برای انجام مانورهای متقلبانه با هدف کلاهبرداری از افراد، این بار هیچگونه ثبت شرکتی انجام نداده و صرفا از طریق فضای مجازی به ویژه تلگرام و اینستاگرام و انتشار تصاویر متعلق به خودروهای مدل بالا در کانال های شخصی خود اقدام به کلاهبرداری کرده است .

متهم در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری به کارآگاهان گفت: با مراجعه به نمایشگاه های محل فروش خودروهای مدل بالا و خارجی اقدام به تهیه عکس از این خودروها می کردم و تصاویر خودروها را از طریق ایجاد کانال، در فضای مجازی منتشر و خود را به عنوان فروشنده و واردکننده خودروهای خارجی معرفی می کردم. افراد به صرف مشاهده چند تصویر از خودروهای گران قیمت ، خیلی راحت به من اعتماد کرده و درخواست خرید خودرو مورد نظرشان را برای من ارسال می کردند. آنها بدون آنکه حتی مرا دیده باشند ، صرفا با مشاهده چند تصویر خودرو مدل بالا مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب بانکی که به آنها اعلام می کردم واریز می کردند تا به تصور خودشان مابقی پول خودرو را پس از تحویل خودرو پرداخت کنند غافل از اینکه نه مرا و نه هیچ ماشینی را رؤیت نکرده بودند .

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام ارزش یک میلیارد تومانی این پرونده گفت: با شناسایی و بررسی تراکنش های مالی حساب های بانکی متعلق به متهم، تاکنون ده ها مالباخته در این پرونده شناسایی و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر – خیابان 12 فرودین دعوت شدند و همگی در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که هر کدام از آنها مبلغی را از 15 میلیون تومان به بالا برای ثبت سفارش خودروهای خارجی و مدل بالا به متهم پرونده پرداخت کرده و بعضا منتظر تماس متهم برای تحویل خودروهای سفارشی خود بودند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این پرونده به شهروندان هشدار داد: خرید خودرو با شرایطی لیزینگی باید از طریق شرکت های دارای مجوز رسمی از مبادی قانونی انجام شود و شرکت های فاقد مجوز از بانک مرکزی مجاز به فعالیت در زمینه فروش لیزینگی خودرو نبوده وصرف ثبت عنوان شرکت به منزله فعالیت قانونی شرکت ها نیست، همچنین باید توجه داشت که فضای مجازی بستری مناسب را برای افراد فرصت طلب و سودجو ایجاد کرده است و مردم با داشتن هوشیاری لازم و توجه به هشدارهای پلیسی مهم ترین عامل در ناکامی این گروه از افراد سود و فرصت طلب خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید