حجتی:بخش کشاورزی می تواند نیاز غذایی مردم را در شرایط تشدید تحریم ها تولید و تامین کند

    کد خبر :326282

در حالی که زمان آغاز به کار دولت در سال ۹۲،بیشتر مراکز خدمات دهستان ها تعطیل و ارتباط وزارت جهاد کشاورزی با بهره برداران قطع بود؛ در دولت تدبیر و امید با احیای مراکز خدمات کشاورزی دهستان ها و انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی به عرصه ها از طریق اجرای نظام نوین ترویج، توانستیم به افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی و آب دست یابیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت:با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی،بخش کشاورزی کمترین تاثیرپذیری را در تامین نیاز غذایی مردم در شرایط تشدید تحریم ها خواهد داشت.

به گزارش انتخاب،محمود حجتی در جلسه تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان تحقیات،آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این که آمریکا همه توان خود را برای تشدید تحریم ها و همسو کردن سایر کشورها در جنگ اقتصادی با ایران به کار گرفته است،اظهار داشت:با وحدت نظر و یکپارچگی می توانیم در مقابل تحریم ها و زیاده خواهی های آمریکا مقاومت کنیم و در این جنگ اقتصادی پیروز شویم.

وی تصریح کرد:با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی،بخش کشاورزی کمترین تاثیرپذیری را در تامین نیاز غذایی مردم در شرایط تشدید تحریم ها خواهد داشت.

حجتی ادامه داد:ظرفیت های خدادادی زیادی در کشور وجود دارد و با بکارگیری همه امکانات و اختیارات خود می توانیم،رسالت تولید و تامین غذای مردم را با موفقیت به انجام برسانیم.

وزیر جهاد کشاورزی،در بخش دیگری از این نشست،تحقیقات را پیشران توسعه بخش کشاورزی دانست و با تقدیر از اقدامات انجام شده در دوره مدیریت دکتر زند،خاطرنشان کرد:در حالی که زمان آغاز به کار دولت در سال ۹۲،بیشتر مراکز خدمات دهستان ها تعطیل و ارتباط وزارت جهاد کشاورزی با بهره برداران قطع بود؛ در دولت تدبیر و امید با احیای مراکز خدمات کشاورزی دهستان ها و انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی به عرصه ها از طریق اجرای نظام نوین ترویج، توانستیم به افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی و آب دست یابیم.

وی با اشاره به این که افزایش بهره وری در بخش کشاورزی بدون اختصاص آب جدید به این بخش حاصل شده است،یادآور شد:با وجود محدودیت های آبی که داریم،در برخی مناطق، آب کشور در خدمت تولید برق قرار دارد و یا این که آب بعضی از مناطق دیگر مانند بندر لنگه از سد کوثر در فاصله ۷۰۰ کیلومتری و یا آب فومنات با بیش از ۷۰۰ میلیمتر میانگین بارش، از زنجان رود (با میانگین ۲۵۰ میلیمتر بارش) انتقال می یابد و آب این منطقه از انزلی به دریا می ریزد؛ بنابراین برای بهبود مدیریت منابع آب کشور لازم است به این مسایل توجه بیشتری شود.

حجتی بر ضرورت گسترش تعاملات با موسسات تحقیقات بین المللی و انتقال دانش و فناوری های نوین کشاورزی به کشور تاکید کرد و افزود:برای توسعه سریع تر بخش کشاورزی لازم است از تجارب و دستاوردهای کشورهای پیشرو و همچنین بومی سازی این دستاوردها اقدام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید