شهردار تهران:

درآمد مناطق و سازمان‌ها باید به خزانه شهرداری واریز شود

    کد خبر :326271

شهردار تهران اظهار کرد: کلیه درآمدهای حاصله در مناطق مختلف شهر باید به خزانه شهرداری تهران واریز شود تا امکان شفاف سازی درآمدها و هزینه ها و نیز توزیع عادلانه بودجه برای خدمت موثر به شهروندان تهرانی بهتر از گذشته فراهم شود.

سید محمدعلی افشانی که شب گذشته در جلسه شورای معاونان و شهرداران مناطق شهرداری تهران سخن می گفت، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع هیأت وزیران و موضع حمایتی ایشان از دولت و شخص رییس جمهور گفت: رهبر انقلاب تأکید داشتند که دولت باید نماد اقتدار و توانایی در ذهن مردم باشد و با برنامه ریزی، تدبیر، کار مجاهدانه و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات تلاش کند و همچنین ایشان بر حفظ اتحاد و همبستگی مسئولان و بحث امیدآفرینی در سطح جامعه تأکید فرمودند.

وی با اعلام اینکه ما نیز باید در شرایط حساس پیش رو، در هر لحظه بر اساس مبنای فکری و با برنامه و کار کارشناسی عمل کنیم، افزود: ما باید زمان را مدیریت کنیم تا بتوانیم به درستی و آنگونه که از ما انتظار می رود، به وظایف و مسئولیت هایمان عمل کنیم و اگر زمان ما را مدیریت کند، مطمئناً نمی توانیم بر مشکلات فائق آییم و از اهداف و برنامه هایمان فاصله می گیریم.

درآمد مناطق، سازمان ها و شرکت ها باید به خزانه شهرداری تهران واریز شود

شهردار تهران با تأکید بر اینکه حوزه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مترو و استارت آپ ها ارتباط وسیعی با جامعه دارد، گفت: در حوزه خدمات شهری، هیچ خانه ای نیست که ما با آن مرتبط نباشیم، در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز ارتباط مداوم و نزدیکی با مردم داریم و در بخش عمرانی و سایر بخش ها نیز به واسطه وظایف ذاتی شهرداری تهران، ارتباط گسترده ای با شهروندان داریم.

وی با اعلام اینکه باید برای هر لحظه پیش رو برنامه داشته باشیم و میزان تحقق برنامه ها را روزانه رصد کنیم، افزود: یکی از این فرصت ها، «نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی» به دستور رئیس جمهوری و دیگری، «بازآفرینی بافت های فرسوده» است که برای دولت پروژه بسیار مهمی است و مبلغ 1500 میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده است که برای حل مشکلات شهر باید از این دو فرصت، نهایت استفاده را ببریم تا طبق شعارمان شهر را «زیست پذیر» کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ایجاد خزانه در شهرداری تهران کار خوبی بوده است، به این دلیل که ورودی ها و خروجی های مالی را شفاف می کند، اظهار کرد: کلیه درآمدهای حاصله در مناطق مختلف شهر باید به خزانه شهرداری تهران واریز شود تا امکان شفاف سازی درآمدها و هزینه ها و نیز توزیع عادلانه بودجه برای خدمت موثر به شهروندان تهرانی بهتر از گذشته فراهم شود.

وی با بیان اینکه باید قدر زمان را بدانیم، تصریح کرد: هر وقت از فرصت ها استفاده نکردیم، شکست خوردیم و بنا بر کلام حضرت امیر (ع)، فرصت ها را باید غنیمت بشماریم.

اختیارات را به نهادهای اجتماعی و مردم واگذار کنیم

به گزارش ایسنا،افشانی با تأکید بر اینکه موضوع تفویض اختیار، امری منطقی و درست است و نباید از اینکه اختیاراتمان را به راحتی به نهادهای اجتماعی و مردم واگذار کنیم بترسیم، گفت: می توانیم اختیارات لازم را به مناطق، مردم و نهادهای اجتماعی واگذار کنیم ولی ستاد شهرداری تهران باید نظارت و کنترل دقیق و شفاف بر عملکرد مناطق و نهادها داشته باشد و نقش تولی گری را به نقش نظارتی تبدیل کنیم.

وی با اعلام اینکه طبق قانون شهرداری ها، موظفیم تمام فعالیت های اقتصادی شهرداری تهران را به صورت شفاف و قانونی منتشر کنیم، افزود: اگر می خواهیم شهر را با مشارکت فعال شهروندان اداره کنیم، نیاز به اعتماد و همراهی مردم داریم و برای جلب این اعتماد، لازم است فعالیت های مالی و اقتصادی را که در شهرداری تهران انجام می شود، به صورت شفاف روی سامانه شفاف سازی قرار دهیم تا مردم در جریان کامل مناسبات مالی شهرداری تهران قرار گرفته و به تبع آن به ما اعتماد کنند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه تمام برنامه ام حول دو محور «ارتقای سطح زندگی» و «کسب رضایتمندی و جلب اعتماد مردم» است، اظهار کرد: انتظارم از همکارانم در شهرداری تهران، کار و تلاش هدفمند و برنامه محور است و معتقدم اگر مدیری نمی تواند کار کند، نباید وقت مردم را بگیرد.

وی با توجه به درخواست برخی شهرداران مناطق در خصوص تفویض اختیار به منطقه، تصریح کرد: با واگذاری اختیارات به مناطق موافقم و معتقدم شهرداران مناطق به دلیل اشراف بیشتر بر امور منطقه می توانند با اختیارات بیشتر، عملکرد بهتر و مطلوب تری داشته باشند و ستاد شهرداری تهران باید وظیفه نظارت و کنترل این عملکرد را به دقت انجام دهد. نقش شهرداران مناطق در سطح شهر، مانند استانداران در سطح ملی است.

افشانی با بیان اینکه از شهرداران مناطق می خواهم ظرف یک ماه، فهرست تمام املاک، اموال و دارایی های خود را با جزییات اعلام کنند تا مشخص شود دارایی هایمان چیست و چقدر است که آنها را از طریق یک سیستم دقیق منتشر کنیم و در اختیار شهروندان قرار دهیم، خاطرنشان کرد: در بحث پسماند، از 9 هزار تُن زباله تولیدی تهران در روز، تنها 150 تُن تبدیل به انرژی می شود و بقیه زباله ها به عنوان سرمایه و ثروتی عظیم به جای اینکه مورد استفاده قرار بگیرد، طبیعت را نابود می کند.

«سیستم مدیریت کیفیت» در شهرداری تهران مستقر می شود

شهردار تهران با اعلام اینکه افراد متخلف در آشفتگی به اهدافشان می رسند و در شفافیت نمی توانند مقاومت کنند، گفت: باید «سیستم مدیریت کیفیت» را در شهرداری تهران مستقر کنیم تا تمام فرآیندها در سیستم، معلوم و مشخص باشد و اصولاً باید ساختار فعلی را تغییر دهیم و بی نظمی موجود در برخی بخش ها را ساماندهی کنیم.

افشانی با تأکید بر ضرورت حفظ فضای سبز و حفاظت از باغ های تهران افزود: اگر باغی در تهران باقی مانده باشد، باید جلوی قطع یا خشک کردن درختان آن را بگیریم و حفظ باغات و فضای سبز موضوع بسیار مهمی است؛ چنانچه در مذاکراتی که اخیراً با رییس بنیاد مستضعفان و رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) داشتم، دوستان برای حفظ و نگهداری باغاتی که در اختیار دارند و حتی در مورد واگذاری تعدادی از باغات خود و تبدیل آنها به پارک برای استفاده عموم مردم اعلام آمادگی کردند.

معرفی مدیران جدید شهرداری تهران

در پایان این نشست، شهردار تهران، کاوه حاج علی اکبری را به عنوان مدیرعامل جدید سازمان نوسازی شهر تهران، رمضان امینی را به عنوان رییس جدید سازمان بازرسی شهرداری تهران و محمدعلی کریمی را به عنوان مشاور شهردار و رییس جدید مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران معرفی کرد.

براساس گزارش شهرنوشت، افشانی، مدیرعامل جدید سازمان نوسازی تهران را فردی صاحب نظر در این حوزه دانست، رییس جدید سازمان بازرسی شهرداری تهران را فردی با تجربه و بارمسئولیت های متعدد در حوزه شهری ذکر کرد و رییس جدید مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران را به عنوان فردی که با تحصیلات کاملاً مرتبط، 20 سال در سطح کلان در حوزه روابط عمومی مشغول به کار بوده و مسئولیت های متعددی در این حوزه داشته، نام برد و از زحمات امین عارف نیا رییس سابق مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تقدیر کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید