اعتبار ۸۰ میلیارد دلاری اروپا برای شرکت‌های ایرانی

    کد خبر :326265

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران از اختصاص ۸۰ میلیارد دلار اعتبار از سوی اتحادیه اروپا برای تسهیل در روابط تجاری بین شرکت‌های کوچک و متوسط ایران و اروپا خبر داد.

به گزارش ایسنا، پدرام سلطانی امروز (سه‌شنبه) در چهلمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که اروپا دیگر تاب نا امنی و تشنج در ایران را ندارد، گفت: اروپا عاشق چشم و ابروی ایران نیست، بلکه پس از شوکی که اتفاقات عراق و سوریه برای او به وجود آورده دیگر تاب ناامنی و تشنج و جنگ در خاورمیانه را ندارد. از این‌رو مصمم شده در این منطقه اتفاقی نیفتد. این در حالی است که تحلیلگران سیاسی ایران از این مساله غافل هستند و در مذاکره با اروپا جو منفی را در ایران به وجود می‌آورند.

وی افزود: اتحادیه اروپا برای همکاری شرکت‌های کوچک و توسط ایران و اروپا با پارلمان بخش خصوصی روابطی برقرار کرده و وعده سرمایه‌گذاری برای تقویت روابط و همکاری‌ها را داده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اتحادیه اروپا برای گسترش این همکاری‌ها بین شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی و اروپایی ۸۰ میلیارد دلار در نظر گرفته تا براین اساس یک تشکل اقتصادی در اروپا مسئولیت را برعهده بگیرد و اتاق بازرگانی ایران زمینه ساز همکاری مشترک میان بنگاه‌های کوچک و متوسط هر دو طرف خواهد شد.

سلطانی با تاکید بر این‌که نیاز اتحادیه اروپا به ایران را باید با صدای بلند فریاد زد، اظهار کرد: مدیریت بین منابع مالی و شرکت‌های کوچک و متوسط در اتحادیه اروپا تحت شبکه‌ای است که زیرمجموعه اتحادیه اروپا بوده و کمیسیونر صنایع کوچک و متوسط این اتحادیه سه هفته گذشته در ایران بوده و قرار است اتاق ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی با آنها ارتباط برقرار کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید