چرا سفر یک‌طرفه ایرانی‌ها به گرجستان ممنوع شد؟

    کد خبر :326255

از روز گذشته و به دنبال گمانه‌زنی ایجاد شده در برخی رسانه‌ها اعلام شده بود که مسافران ایرانی حق ندارند نسبت به خرید بلیت یک طرفه به مقصد دو کشور گرجستان و صربستان اقدام کنند، موضوعی که هرچند ابلاغ ایرلاین‌های ایرانی بوده، اما دستور آن از سوی دولت‌های این دو کشور نهایی شده است.

براساس اخبار منتشر شده اعلام شده بود که ایرلاین‌های ایرانی به آژانس‌هایی که بلیت‌هایشان را می‌فروشند اعلام کرده‌اند که اجازه فروش بلیت یک طرفه به شهرهای تفلیس و بلگراد را ندارند و تنها در صورتی به مسافران بلیت یک طرفه ارائه می‌شود که به طور دقیق بلیت و زمان برگشت‌شان از سفر به این دو کشور را مشخص کرده باشد.

پیگیری‌های ایسنا نشان می‌دهد که ابلاغیه منتشر شده از سوی ایران‌ایر درست بوده است و این شرکت هواپیمایی رسما موضوع نبود مجوز لازم برای فروش بلیت یک طرفه به مقصد این دو کشور را اعلام کرده است.

اصغرزاده – مدیر روابط عمومی این شرکت – به ایسنا گفت: براساس کتاب بین‌المللی (TIM) که در این عرصه وجود دارد و هر کشور شرایط سفر به خاک خود را در چارچوب آن اعلام می‌کند، گرجستان و صربستان اعلام کردند که امکان فروش بلیت یک طرفه به ایرانی‌ها وجود ندارد.

براساس اطلاعات مندرج در این کتاب، با توجه به این‌که شهروندان ایرانی ویزای ورود به خاک این کشورها را در فرودگاه دریافت می‌کنند، برای ثبت مهر ورود باید اطلاعات دقیق زمان برگشت خود را اعلام کرده و بلیت مربوطه را به مسئولان فرودگاه این دو کشور ارائه کنند.

به گفته وی، ایران‌ایر با دیگر ایرلاین‌های ایرانی در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی آژانس‌های بین‌المللی این اطلاعات را ارائه کردند و آژانس‌ها موظف هستند در صورت فروش بلیت رفت خود از یک ایرلاین شرایط بلیت برگشت مسافر از دیگر خطوط هوایی موجود در منطقه را نیز نهایی کند.

مقصود اسعدی سامانی – دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی – نیز در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تایید این خبر، اظهار کرد: این سیاست مربوط به شرکت های هواپیمایی ایرانی نمی‌شود و دولت‌های گرجستان و صربستان این موضوع را مطرح و الزامی کرده‌اند.

به گفته وی، تا زمانی که سیاست‌های در نظر گرفته شده در این کتاب بین‌المللی تغییر نکند مسافران ایرانی باید برای ورود به خاک این کشورها حتما بلیت دو طرفه تهیه کنند تا زمان اقامت دقیق آنها در خاک این کشورها مشخص باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید