جدیدترین اخبار
۲۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۲ اقتصادی کد خبر :326252

رانندگان،رایگان بیمه تکمیلی می‌شوند

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران گفت: رانندگان کامیون و خانواده های آنها بدون پرداخت هزینه بیمه تکمیلی درمان می شوند.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احمد کریمی در حاشیه جلسه نمایندگان کامیونداران و انجمن‌های صنفی رانندگان صنعت حمل و نقل جاده‌ای با وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در این جلسات آن بخش از مطالبات که درون‌سازمانی و مربوط به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت راه و شهرسازی می شود در حال پیگیری است.

وی گفت: در بحث فراسازمانی هم مشکلات و شرایط سختی که رانندگان و کامیونداران با سازمان تامین اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین لاستیک و قطعات دارند، مطرح و از دستگاه مربوطه پیگیری می شود.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور با اشاره به بحث بیمه تکمیلی که یکی از مطالبات رانندگان است گفت: قرار است بدون پرداخت هزینه، رانندگان و خانواده‌شان شامل بیمه تکمیلی شوند، درخصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: درخصوص عرضه و تقاضا و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل جلساتی را با نوبخت و معاون سازمان برنامه و بودجه داشتیم که قرار شد مفاد فرآیند نوسازی در اختیار انجمن‌ها و کانون‌های صنفی قرار بگیرد و با گرفتن نقطه نظرات و اعمال آنها این مسأله مدیریت شود.

وی افزود: فرآیند نوسازی در گذشته موفق نبود و یکی از دلایل آن بالا بودن تعداد ناوگان ما نسبت به بار موجود است. این رویه قرار است تغییر پیدا کرده و از توسعه بی‌برنامه ناوگان جلوگیری شود که با ابلاغ بخشنامه و هماهنگی‌ها با مراجع ذی‌ربط این اتفاق خواهد افتاد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور در این خصوص ادامه داد: از لحاظ کیفی یکی از مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد و در جلسات متعددی هم آن را مطرح کردیم این است نوسازی بخشی از ناوگان چینی کشور است. متاسفانه در سال ۱۳۸۴ عمدتا دو شرکت خودروساز بحث نوسازی را به شکل توسعه ناوگان چینی پیگیری کردند. در حال حاضر بحث نوسازی تنها با استفاده از ناوگان اروپایی دنبال می شود.

وی افزود: در گذشته یکسری سیاست‌های ناکارآمد در سازمان راهداری مشکلاتی را ایجاد کرد. یکی از این سیاست‌های غلط که در حال حاضر وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در صدد اصلاح آن هستند، بحث افزایش تعداد شرکت‌های حمل و نقل بود. معتقد بودند هرچه این شرکت‌ها بیشتر باشد رقابت بیشتر خواهد شد در صورتی که این یک رقابت کاذب با سرمایه کامیونداران است.

این فعال صنفی حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: وقتی شرکت حمل و نقلی در روز سه تا چهار بارنامه صادر می‌کنند، معلوم است که ادامه این وضع برای آنها صرفه اقتصادی ندارد لذا به جای اخذ کمیسیون قانونی ۸ درصدی، کمیسیون ۲۰ تا ۳۰ درصدی از رانندگان دریافت می‌کنند. این ساختار باید اصلاح شود و اجزای حمل و نقل در جایگاه اصلی خودشان تعریف شوند.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • فرونشست زمین معضل جدی برخی شهرهاست
  • «حوزه استحفاظی» به شبکه ۳ رسید
  • عراق بازار اصلی کاشی و سرامیک ایران
  • دلیل کاهش قیمت بلیت هواپیما
  • تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه ۹۸ با تردید همراه است
  • نبود جوجه مرغ را گران کرد
  • هزاران هزار میلیارد تومانی که بالا کشیده شد تا مدارس کشور توسعه نیابد!
  • بحران ارزی در کشور،یک حرکت از پیش طراحی شده بود/ تا زمانی که اعتماد در بازار ایجاد نشود،قیمت‌ها کاهش نمی‌یابد
  • توصیه به خریداران بیت کوین و ارزهای دیجیتالی
  • اظهارنظر صریح کرباسچی درباره نجفی و افشانی
  • تاج‌زاده: براندازی نظام در حد آرزوی براندازان باقی می‌ماند
  • هشدار رئیس بانک مرکزی به بانک‌‎ها
  • محسن هاشمی: راه تحقق شفافیت انتشار اطلاعات است
  • دماوند، علم‌کوه و سبلان زیر فشار مضاعف کوهنوردی
  • وقتی ارشاد فقط وعده نظارت می‌دهد/تئاتر لاکچری؛ این‌بار ۲۵۵ هزارتومان
  • رئیس جمهوری اتریش راهی لبنان شد
  • مساحت دریاچه ارومیه ۱۹۳ کیلومتر افزایش یافت
  • حمایت ترامپ از افزایش بودجه نظامی آمریکا
  • اجرای «بینوایان» تا ۱۴ دی ماه تمدید شد
  • موسویان: هدف بولتون و پمپئو براندازی است اما ترامپ به دنبال حمله به ایران نیست
  • رتبه اول ایران در اتلاف آب
  • روحانی: عده ای شعار می دهند و هزینه ها را از جیب مردم می پردازند
  • ابتکار: اصلاح‌طلبان در همه جای حاکمیت حضور دارند
  • ترامپ: جیمز کومی رکورد دروغ گفتن در مجلس نمایندگان را شکست
  • «پاشینیان» برنده انتخابات ارمنستان شد
  • «ماکرون» جلسه رفع بحران برگزار می‎کند
  • وساطت نتانیاهو نزد ترامپ برای نجات بن سلمان
  • آئین نامه شورای عالی اصلاح طلبان تصویب شد
  • داغ «کدخدایی دنیا» را بر دل آمریکا خواهیم گذاشت
  • افزایش حقوق کارمندان نباید منجر به افزایش نقدینگی شود
  • Ad