فقط واردات چهارنوع میوه آن هم با رعایت شرایط آزاد است

معاون وزیرجهاد کشاورزی درامور باغبانی با بیان این که فقط چهار میوه موز، انبه، آناناس و نارگیل مجوز ورود به کشور را دارند گفت: واردات میوه به کشور ممنوع است. محمدعلی طهماسبی درحاشیه بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی سبزادامه داد:واردات موز هم با رعایت قوانین و قرنطینه امکان پذیر است و ممنوعیت واردات بقیه میوه ها همچنان ادامه دارد.
معاون وزیرجهاد کشاورزی اتخاذ سیاست جلوگیری از واردات میوه را عاملی دانست که سبب شد250 هزارتن سیب تولید ایران صادر شود و آن را نشانه درست بودن اتخاذ این سیاست برشمرد و ازرسانه ها خواست از این سیاست حمایت کنند.
طهماسبی یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی را توسعه گلخانه ها دانست که هم دربرنامه ششم توسعه و هم در برنامه چشم انداز 20 ساله مورد توجه واقع شده است و ادامه داد: توسعه گلخانه ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی در دستورکار قرار گرفته است که امسال دوهزار 500هکتار به مساحت آنها اضافه خواهد شد.
معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور باغبانی به وجود برخی موانع برسرراه توسعه گلخانه ها اشاره کرد و از تلاش برای رفع این موانع خبرداد.
طهماسبی حریم ها را یکی از موانع برشمرد که تصمیم در باره آنها به استانداری ها واگذارشده است و اخذ عوارض از گلخانه ها را مانع دیگر توسعه آنها برشمرد که تلاش می شود برطرف شود.
به گفته این مقام مسوول در وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر توسعه گلخانه ها که یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی است، نهال به عنوان نهاده سالم از دیگر پروژه های اقتصاد مقاومتی است که استاندارد نهالستان، استاندارد نهال، تشکیل انجمن ها و آوردن رقم های پایه و ایجاد باغات که در دشت مهیار، آبیک، شمال کشور و ایجاد دو باغ جدید در خراسان رضوی برای کمک به سرمایه گذران برنامه های در نظر گرفته شده برای تحقق آنها است.
طهماسبی کشت گیاهان دارویی که ایران استعداد خوبی برای آنها دارد و درخارج از زون جنگل ها خواهد بود نیز از جمله پروژه های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
معاون وزیرجهاد کشاورزی توسعه کشت گیاهان دارویی و گیاهان مثمر مثل انگور و بادام که دربرنامه ششم توصیه شده سطح کشت آن 500هزار هکتار اراضی شیب دار کم بازده به این موضوع اختصاص یابد را از دیگر برنامه های پیش رو برشمرد و تاکید کرد: توسعه کشت این ها عاملی خواهد شد در برابر بروز سیلاب ها زیرا توانایی خاک را بالا می برد.
طهماسبی توجه به اراضی شیب دار را از دیگر پروژه های اقتصاد مقاومتی برشمرد.
دومین نمایشگاه بین المللی ایران سبز امروزبا حضور کشورهای آلمان، ژاپن، فرانسه، ایتالیا و هند با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات تازه تولیدی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید