پوتین: روسیه با آمریکا برای ساماندهی بازار نفت همکاری می‌کند

    کد خبر :326086

رییس جمهور روسیه در اظهاراتی اعلام کرد مسکو و واشنگتن می‌توانند برای آرام کردن نوسان در بازار نفت همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، روسیه با اوپک و سایر کشورهای تولیدکننده خارج از اوپک از سال ۲۰۱۷ برای مدیریت حدود نیمی از عرضه نفت جهان پیمان همکاری بسته است. این کشورها پس از اینکه قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ به پایینترین حد در ۱۲ سال گذشته سقوط کرد و اقتصادهای وابسته به نفت را در مضیقه قرار داد، دست به کار شدند و تحت یک پیمان نفتی، میزان عرضه خود را محدود کردند.

آمریکا در این پیمان مشارکت ندارد. قانون آمریکا شرکت‌های آمریکایی را از همکاری برای کنترل قیمت‌ها منع کرده و یک گروه در کنگره آمریکا اخیرا طرحی را برای مجازات اوپک به دلیل دستکاری قیمت‌ها احیا کرده است.

ولادیمیر پوتین در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که روز دوشنبه در هلسینکی برگزار شد، یک همکاری نفتی را مطرح کرد و گفت: تصور می‌کنم که ما به عنوان یک تولیدکننده بزرگ نفت و گاز و آمریکا به عنوان یک تولیدکننده بزرگ نفت و گاز، می‌توانیم با یکدیگر برای ساماندهی بازارهای بین المللی همکاری کنیم زیرا هیچ کدام از ما به ریزش قیمت‌ها علاقمند نیستیم.

ترامپ پس از اینکه روند رشد تدریجی قیمت‌های نفت تسریع شد، از اوپک خواست برای پایین بردن قیمت‌ها اقدام کند. عربستان سعودی و روسیه که توافق کاهش تولید را هدایت می‌کنند ماه گذشته برای افزایش تولید به منظور جبران سقوط تولید ونزوئلا و جبران افت احتمالی صادرات ایران در نتیجه تحریم‌های آمریکا توافق کردند.

پوتین گفت: مصرف کنندگان در سراسر جهان و همچنین تولیدکنندگان شیل آمریکا از نوسان قیمت‌ها آسیب می‌بینند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، شرکت‌های حفاری شیل آمریکا از فناوری‌های جدیدی بهره برده و تولید نفت و گاز این کشور را به رکورد بالایی رسانده اند. آمریکا در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع جهان بوده و در آستانه عبور از روسیه به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت خام است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید