عارف: مهم‌ترین مسئله در آموزش و پرورش کیفیت آموزش و ارتقای جایگاه معلمان است

    کد خبر :326002

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی از جمله موارد سخت‌افزاری در مدارس وجود دارد و از نظر ساخت و ایمنی با نگرانی روبرو هستیم به طوری که ۲۰ تا ۲۵ درصد کلاس‌ها ایمنی لازم را ندارند.

محمدرضا عارف در حاشیه سفر اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص راهکارهای برون‌رفت از شرایط اقتصادی فعلی کشور، با اشاره به اینکه پیش از این تجربه بحران‌ در کشور را داشتیم، اظهار کرد: باید با امید و هم‌بستگی میان نهادهای مختلف از این بحران‌ها عبور کنیم که مطمئنا با اراده و عزمی که در کشور وجود دارد و حمایتی که رهبر معظم انقلاب با ایجاد هم‌بستگی و انسجام ملی در سطح سران قوا داشتند، امید است مسائل حل شوند.

وی در خصوص مانع‌تراشی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ، افزود: با وجود فضای همدلی و هم‌بستگی موجود، قطعا مسئله را پیگیری می‌کنیم تا این موضوع نیز به سامان برسد.

عارف با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سند مهمی است، تصریح کرد: قطعا باید مبنای حرکت، نهادهای اصلی به خصوص وزارت آموزش و پرورش باشد و گزارشاتی که این وزارتخانه می‌دهد نشان دهنده حرکت در مسیر سند است و انتظار این است که جدی‌تر و مصمم‌تر در مورد اجرای سند که سندی بسیار مترقی و شفاف است گام بردارند.

وی ادامه داد: در این مسیر این وزارتخانه نیاز به همکاری نهادهای مختلف از جمله مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد که به طور قطع هر دو نهاد کمک لازم را خواهند کرد.

عارف تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله در آموزش و پرورش کیفیت آموزش و ارتقای جایگاه معلمان است که امید است این موارد حل شود.

رییس فراکسیون امید گفت: مشکلات دیگری از جمله موارد سخت افزاری در مدارس وجود دارد که از نظر ساخت و ایمنی با نگرانی روبرو هستیم به طوری که ۲۰ تا ۲۵ درصد کلاس‌ها ایمنی لازم را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: ایمنی مدارس در مجلس دنبال می‌شود و امید است بتوان طی چند سال آینده به سامان برسانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید