سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد

نامه محرمانه شورا به شهرداری و اعلام لیست متخلفان برج باغ‌ها

    کد خبر :325931

سخنگوی شورای شهر تهران از سرپیچی برخی از مناطق شهرداری تهران از مصوبه لغو برج باغ خبر داد و گفت: شماره پرونده و نام مناطقی که همچنان مجوز ساخت و ساز در باغات را صادر کرده‌اند، در اختیار شهردار تهران قرار گرفته است.

علی اعطا امروز در نشست خبری که به منظور پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در حوزه شهری برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر سرپیچی برخی مناطق شهرداری تهران از لغو مصوبه برج باغ و صدور پروانه ساخت و ساز، در باغات برخی مناطق گفت: من این موضوع را می‌دانم و تذکر جدی در این خصوص به شهرداری داده‌ام و نامه‌ای محرمانه خطاب به شهردار تهران ارسال کرده و شماره پروانه‌ها و مناطقی که این تخلف را از مصوبه شهرداری انجام داده‌اند را اعلام کردم.

وی با بیان اینکه اما مناسب ندیدم که ارسال نامه را عمومی کنم اضافه کرد: از آنجایی که این تخلف در مناطق شهرداری انجام می‌شود، لازم است که شهرداری و معاونت‌های مربوطه به این تخلف رسیدگی کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه تذکر جدی به مناطق در مورد صدور مجوز ساخت و ساز در باغات پس از لغو مصوبه برج باغ داده‌ام، گفت: ما در اجرای مصوبات شورا جدی هستیم.

به گزارش ایسنا، اعطا با بیان اینکه باید شهرداری و معاونین با این مناطق برخورد کنند، گفت: البته برداشت آزادی از متن مصوبه انجام شده است به گونه‌ای که ما در ۲۲ اسفندماه با لغو مصوبه برج باغ اعلام کردیم که بعد از ابلاغ این لغو، پرونده‌ای در مورد صدور مجوز ساخت و ساز نباید صادر شود و گویا برخی تصورشان بر این بوده که اگر پرونده قبل از ۲۲ اسفندماه تشکیل شده باشد، لازم است که پروسه ادامه یابد و مجوز ساخت و ساز در باغات صادر شود. اما تشکیل پرونده حقوق مکتسبه ایجاد نمی‌کند و بر اساس قانون تنها صدور پروانه است که می‌تواند حق مکتسبه ایجاد کند. البته این توجیهات قابل پذیرش نیست و لغو مصوبه برج باغ برای همه معاونت‌ها و مناطق لازم‌الاجرا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید