گلکسی نوت 9 با اکسینوس 9820 در بنچمارک گیک بنچ رؤیت شد

    کد خبر :325778

با وجود اینکه انتظار می‌رفت تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۲۰ در نسل بعدی گوشی گلکسی اس استفاده شود، در بنچمارک گیک‌بنچ با گلکسی نوت ۹ رویت شد.

همان‌طور که سامسونگ هر نسخه‌ی جدیدی از گوشی‌های هوشمند خود را معرفی می‌کند، رونمایی از سخت‌افزار به‌روزشده هم موضوع عجیبی نیست. مدتی قبل مشخص شد که کره‌ای‌ها در حال توسعه‌ی تراشه‌ی جدید اکسینوس ۹۸۲۰ برای استفاده در گوشی بعدی گلکسی اس هستند؛ اما ظاهرا چیپ‌ست اکسینوس ۹۸۲۰ روی گوشی گلکسی نوت ۹ در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده است.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا Samsung تراشه‌ی جدید خود را با Galaxy Note 9 آزمایش کرده است و چگونه توانسته تراشه را برای استفاده در پرچمدار بعدی خود، به‌موقع آماده کند؟ چند ماه قبل مشخص شد که پردازنده‌ی سامسونگ اکسینوس ۹۸۲۰ در دست توسعه است و سامسونگ قصد دارد این تراشه را روی گوشی بعدی گلکسی اس که احتمالا گلکسی اس ۱۰ باشد، مورد استفاده قرار دهد. اکنون با توجه به اینکه تراشه‌ی Exynos 9820 روی گلکسی نوت ۹ در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده است، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ تصمیم دارد که تراشه را با سخت‌افزار موجود مورد آزمایش قرار دهد.

آزمایش چیپ‌ست‌های جدید با سخت‌افزار موجود، کاملا طبیعی است و حرف X در شماره مدل (SM-N960X) هم نشان می‌دهد که سیستمی که در بنچمارک گیک‌بنچ تحت آزمون قرار گرفته، نسخه‌ی آزمایشی است؛ با این حال، باید در نظر داشته باشید که گلکسی نوت ۹ حاضر در آزمون با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و نسخه‌ی اندروید ۸.۰ به‌جای نسخه‌ی اندروید ۸.۱ ظاهر شده است.

بسیاری از مشخصات فنی در لیست وب‌سایت GeekBench از جمله معماری پردازنده و رم با مشخصات گوشی گلکسی اس ۸ مطابقت دارند؛ البته این اطلاعات، علت بالاتر بودن امتیاز کسب‌شده‌ی گلکسی نوت ۹ با مشخصات خاص را در آزمون بنچمارک گیک‌بنچ توجیه نمی‌کنند. گلکسی نوت ۹ با این مشخصات توانسته است در بنچمارک گیک‌بنچ امتیازی به مراتب بیشتر از گلکسی اس ۹ یا گلکسی اس ۹ پلاس مجهز به تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۱۰ کسب کند.

با اینکه تفاوت بین بالاترین امتیازهای گرفته‌شده توسط خانواده‌ی گلکسی اس ۹ و امتیازهای مربوط به گلکسی نوت ۹ خیلی زیاد نیست؛ اما می‌تواند به لیست منتشرشده اعتبار ببخشد. با این حال، در این لحظه نمی‌توان به‌راحتی گفت که کدام بخش از اطلاعات درست است و چه موردی نادرست است و هنوز باید برای نظر نهایی منتظر ماند، هرچند با توجه به اینکه انتظار می‌رود Exynos 9820 با طراحی لیتوگرافی ۷ نانومتری معرفی شود، لذا کارایی و عملکرد بهتری هم خواهد داشت؛ اما برای مقایسه‌ی آن با تراشه‌ی Exynos 9810 باید تا سال آینده زمانی که گلکسی اس ۱۰ رونمایی می‌شود، منتظر ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید