نفت ایران آمریکایی‌ها را نرم کرد

    کد خبر :325570

وزیر خزانه‌داری آمریکا برای رفع ابهامات از سیاست دولت ترامپ در زمینه قطع کامل صادرات نفتی ایران توضیحاتی داد. استیون منوچین گفت که در موارد خاص ممکن است فرصت بیشتری برای جایگزین کردن نفت ایران در نظر گرفته شود.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۱۶ ژوئیه (۲۷ تیر) به سخنان استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، درباره تحریم‌های نفتی ایران پرداخته است.

منوچین گفته است که در موارد خاص، هر گاه کشوری برای تامین نیازهای نفتی خود و یافتن جایگزینی برای نفت ایران، احتیاج به فرصت بیشتری داشته باشد، آمریکا حاضر به بررسی و تصمیم‌گیری در این زمینه است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «ما مایلیم که خرید نفت از ایران به صفر برسد، اما در موارد خاص، اگر کسی نتواند به گونه‌ای سریع این سیاست را اجرا کند، استثناء قائل خواهیم شد.»

خبرگزاری رویترز اظهارات استیون منوچین را واکنشی به سخنان برخی از سیاستمداران دیگر آمریکا دانسته که صریح اعلام کرده بودند، در ارتباط با قطع خرید نفت از ایران هیچ استثنایی برای هیچ کشوری قائل نخواهند شد.

قطع صادرات نفتی ایران

خبرگزاری رویترز در ادامه می‌نویسد که دولت آمریکا بر آن است تا از ماه نوامبر به واردات نفت از ایران در سطح بین‌المللی خاتمه دهد. قطع صادرات نفتی ایران یکی از تحریم‌هایی است که دولت ترامپ پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای پیش‌بینی کرده است.

استیون منوچین همچنین اعلام کرده است که موضوع تحریم‌های ایران را در حاشیه همایش وزیران دارایی کشورهای گروه ۲۰ با دیگر کشورها به بحث و گفت‌وگو خواهد گذاشت. اجلاس وزیران دارایی کشورهای گروه ۲۰ در روزهای ۱۹ تا ۲۲ ژوئیه در بوئنوس آیرس برگزار خواهد شد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «ما از همه‌ی متحدان خود انتظار داریم که از سیاست تحریم‌ها علیه ایران پشتیبانی کنند. اما در موارد خاص حاضریم استدلال‌های آن‌ها را بشنویم.»

این در حالی است که بنا بر اظهارات برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، آمریکا با درخواست شرکت‌های فرانسوی در زمینه معاف شدن از مجازات‌های ناشی از همکاری‌های اقتصادی با ایران موافقت نکرده است.

دولت ترامپ اعلام کرده است که از زمان اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، بیش از ۵۰ شرکت خارجی به همکاری‌های اقتصادی خود با جمهوری اسلامی خاتمه داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید