آمریکا: اگر کسانی نتوانند یک شبه واردات نفتی از ایران را قطع کنند، معافیت هایی را بررسی خواهیم کرد

    کد خبر :325538

وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه گفت که کشورش برای برخی کشورهای معین، صدور معافیت از تحریم‌های نفت ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد. ۲۵ تير ۱۳۹۷ – ۱۶:۵۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات

به گزارش تسنیم، در شرایطی که انتظار می‌رود بازگشت تحریم‌های نفتی علیه ایران به آشفتگی در عرضه نفت بازارهای جهانی منجر شود، «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه از اظهارنظرهای پیشین مقام‌های کشورش درباره رساندن صادرات نفت ایران به صفر از روز 4 نوامبر عقب‌نشینی کرد.

منوچین روز دوشنبه گفت که آمریکا نمی‌خواهد با بازگرداندن تحریم‌های نفتی علیه ایران بازارهای جهانی نفت در بازارهای جهانی نفت اخلال کند و حاضر است در برخی موارد، صدور معافیت‌های نفتی برای برخی از کشورهایی که برای کاهش واردات نفت از ایران به زمان بیشتری نیاز دارند را در نظر بگیرد.

او گفت: «ما می‌خواهیم که کشورها خرید نفت را به صفر برسانند، اما در برخی موارد مشخص، اگر برخی کشورها نتوانند این کار را یک شبه انجام دهند، ما استثناهایی درنظر می‌گیریم.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا خاطرنشان کرد قصد دارد در حاشیه نشست وزرای دارایی کشورهای گروه 20 با همتایان خود از کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه دیدار و درباره تحریم‌های ایران گفت‌وگو کند.

او گفت: «ما گفته‌ایم که معافیت‌های کلی در کار نخواهد بود. ما می‌خواهیم در فرایند کاهش تدریجی واردات نفت بسیار به دقت عمل کنیم تا مطمئن شویم کشورها، زمان لازم را برای این کار در اختیار داشته باشند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید