وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

پرداخت اولین قسط پاداش پایان خدمت فرهنگیان با حقوق تیرماه/ پرداخت پاداش‌ها تا پایان تابستان

    کد خبر :325482

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اظهاراتی مبنی وجود ۱۰۰هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش گفت: کل نیروی ستادی و اداری ما در کشور ۵۰ هزار نفر است، این آمار ۱۰۰ هزار نیروی مازاد نمی‌دانم از کجا آمده است؟.

سیدمحمد بطحائی در حاشیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی بسیجیان ضمن اعلام اینکه اولین قسط پاداش پایان خدمت فرهنگیان با حقوق تیرماه پرداخت می‌شود گفت: ۳۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال۹۶ تخصیص اعتبار شده که قرار است تا آخر تابستان در سه قسط پرداخت شود.

وی افزود: اکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان آن به عنوان قسط اول تامین شده و با حقوق تیر پرداخت می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اظهاراتی مبنی وجود ۱۰۰هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش گفت: کل نیروی اداری ما در کشور ۵۰ هزار نفر است، این آمار ۱۰۰ هزار نیروی مازاد نمی‌دانم از کجا آمده است. کل نیروهای ستادی و اداری ما ۵۰ هزار نفر است.

وی درباره تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ گفت: این درصد از کنکور سال آینده اعمال خواهد شد و شورای سنجش، پذیرش این مصوبه را درنظر گرفته است.

بطحائی درباره گلایه‌هایی که پیرامون تاثیر سوابق تحصیلی مطرح می‌شود گفت: برخی از این گلایه‌ها به دلیل این است که توضیحات کافی درباره تاثیر سوابق تحصیلی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تاثیر سوابق تحصیلی بر اساس امتحانات نهایی در نظر گرفته می‌شود و امتحانات نهایی برای همه یکسان است. اکنون تفاوت معنی داری در معدل دانش آموزان سراسر کشور مشاهده نمی کنیم. امتحانات نهایی در سطح دانش آموزان متوسط طرح می‌شود و از این جهت مشکلی نداریم.

بطحائی ادامه داد: در مناطق محروم با محرومیت دو و سه، ضریب محرومیتی نسبت به منطقه یک در نظر گرفته می‌شود تا نابرابری آموزشی پوشش داده شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با این مصوبه مجلس به سمت حذف کنکور حرکت می کنیم و اعمال سوابق تحصیلی نخستین گام است.

بطحائی در ادامه با بیان اینکه بر اساس نقشه اصلاح نظام اداری به دنبال آن هستیم با چابک سازی هم در ستاد و هم مناطق و استان‌ها نیروهای اداری را کاهش دهیم که این قانون مربوط به همه دستگاه‌هاست نه فقط آموزش و پرورش عنوان کرد: چابک سازی سیستمی به این معناست که نیروهای تخصصی در بخش های مختلف باید به نحوی چیده شوند که کارها در حد ممکن به سطوح پایینتر تفویض شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ۱۸ هزار نیرو از طریق آزمون سراسری جذب می‌کنیم و ۲۵هزار مجوز جدید تعهد دبیری از سازمان امور استخدامی گرفته‌ایم گفت: بتدریج نیروی مورد نیاز را از دانشگاه‌های فرهنگیان و رجایی پذیرش می‌کنیم. این مسیر مسیر اصلی ما برای تامین نیرو است. برای سال آینده و سالهای بعد از این طریق نیرو می‌گیریم و به موازات آن از نیروی حق‌التدریس استفاده می‌کنیم و پیشنهاد دادیم دوره چهارساله به دو دوره دو ساله تبدیل شود که هنوز مطرح و با آن موافقت نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید