حذف دلار از مبادلات مالی روسیه سرعت گرفت

    کد خبر :325285

یکی از بزرگترین بانک‌های روسیه، وی‌تی‌بی، به دنبال کاهش سهم تبادلات دلاری در روسیه است، چراکه محلی‌ها روبل روسیه را به دلار ترجیح می‌دهند.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، یکی از بزرگترین بانک‌های روسیه، وی‌تی‌بی، به دنبال کاهش سهم تبادلات دلاری در روسیه است، چراکه محلی‌ها روبل روسیه را به دلار ترجیح می‌دهند.

رییس وی‌تی‌بی، آندری کوستین، در دیدار خود با رییس‌جمهور پوتین در کاخ کرملین، گفت: یک چیز جالب وجود دارد که من می‌خواهم به آن تاکید کنم. از ابدای امسال، به نظر می‌رسد افراد علاقه کمتری به ایجاد سپرده‌های دلاری یا دریافت وام به دلار دارند و بیشتر سپرده‌ها و وام‌های روبلی را ترجیح می‌دهند. ما معتقدیم این گام مهمی به سوی دلارزدایی از اقتصاد روسیه است.

طبق گفته کوستین، متخصصان وی‌تی‌بی پیش‌نویس یک بسته پیشنهادی را برای تقویت بیشتر نقش روبل در تبادلات بین‌المللی آماده کرده‌اند. من معتقدم ما نیازمند ایجاد ابزارهای مالی مخصوص خود هستیم. این به عنوان گامی برای افزایش حفاظت از بخش مالی روسیه، در برابر شوک‌های خارجی، خواهد بود و انرژی تازه‌ای به فرآیند توسعه ما خواهد بخشید.

ابزارهای مالی‌ای که کوستین اشاره کرد شامل اوراق، سهام و سایر مشتقاتی است که درحال حاضر تنها در غرب استفاده می‌شوند.

پس از این‌که آمریکا و متحدان آن، در سال ۲۰۱۴ تحریم‌هایی را بر علیه روسیه وضع کردند، مسکو به دنبال راه‌هایی برای کاهش وابستگی به دلار آمریکاست. در ماه می، رییس‌جمهور پوتین اعلام کرد که روسیه دیگر نمی‌تواند به سیستم مالی دلاری اعتماد کند، چراکه آمریکا تحریم‌های یک‌طرفه وضع می‌کند و قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض می‌کند. پوتین اضافه کرد انحصاری بودن دلار برای اقتصاد جهان ناایمن و خطرناک است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید