کشیدن سیگار در دانشگاه تهران ممنوع می‌شود

    کد خبر :325251

معاون دانشجویی دانشگاه تهران از تدوین نهایی طرح “دانشگاه عاری از دخانیات” در این دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای مهر ماه سال جاری در تمامی محیط‌های دانشگاه اجرایی خواهد شد.

دکترحسن به‌نژاد، ضمن اعلام این مطلب به آخرین وضعیت اجرای طرح عاری از دخانیات در دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: در طرح دانشگاه بدون دخانیات، تلاش ما این بود که بتوانیم دانشجویان را در اجرای این طرح همراهی کنیم، بنابراین برخلاف دانشگاه‌های دیگر که در اجرای این طرح تصمیم مدیریتی گرفته‌اند، ما در دانشگاه تهران تلاش کردیم از تشکل‌ها، شوراها، شوراهای صنفی، انجمن‌های علمی و غیره… نمایندگانی را از دل دانشجویان در شورای سیاست‌گذاری طرح فوق دعوت کنیم و در حقیقت بر آن اساس، در خصوص دانشگاه “بدون دخانیات” برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مزیت‌های مشارکت دانشجویان در برنامه‌ریزی‌های اجرای طرح “دانشگاه بدون دخانیات” این بود که ما مطمئن خواهیم بود که دانشجویان در اجرای آن همراه خواهند بود و با توجه به اینکه مجبور بودیم در خصوص تصمیم‌گیری‌های اجرای طرح یکسری فعالیت‌های اقناعی انجام دهیم و به دانشجویان اعلام می‌کردیم بیشتر برنامه‌های ما در این زمینه تشویقی و بدون نگاه انضباطی خواهد بود و به این صورت دانشجویان در اجرای آن همراه شدند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران همچنین از تصویب طرح “دانشگاه عاری از دخانیات” در کمیته دانشجویی دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح از اوایل مهر ماه جاری در تمامی فضاهای دانشگاه تهران از جمله خوابگاه‌ها اجرایی خواهد شد، در واقع ما آئین‌نامه ابلاغی وزارت علوم در این زمینه را منطبق با نظرات دانشجویی مجددا تدوین کردیم و اجرایی خواهیم کرد.

دکتر به‌نژاد در پایان، خاطرنشان کرد: اجرای “طرح دانشگاه عاری از دخانیات”، شامل همه اعضای هیات علمی،‌دانشجویان و کارمندان در دانشگاه تهران خواهد بود و در مرحله اول تلاش خواهیم کرد با برنامه‌های فرهنگی و تشویقی و با کمک خود دانشجویان و این طرح را اجرایی کنیم. کسانی که آن را رعایت نکنند نیز از طرف خود دانشجویان مورد تذکر قرار خواهند گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید