بیمه تکمیلی رانندگان جاده تا آخر تیر اجرایی می شود

    کد خبر :325206

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور گفت: توزیع لاستیک در برخی از استان ها به صورت محدود برای رانندگان حمل و نقل عمومی جاده ای آغاز شده و بیمه تکمیلی رانندگان نیز تا آخر تیرماه امسال عملیاتی خواهد شد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، «احمد کریمی» افزود: در جلسه ای که با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، برای تامین برخی از خواسته های رانندگان راهکارهای مناسبی ارایه شد تا به تدریج مشکلات آنها در فضایی مناسب و با تعامل برطرف شود.

وی اظهار داشت: در این جلسه برای هماهنگی با گمرک برای ورود کامیون به محوطه گمرکات، بیمه تکمیلی رانندگان، نظارت بر مراکز توزیع بار در استان های خوزستان و هرمزگان، نحوه توزیع لاستیک و لوازم یدکی، راهکارهای مناسبی ارائه شد؛ براین اساس انتظار داریم بخش زیادی از خواسته های رانندگان تامین شود.

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور ادامه داد: در این جلسه تعیین کرایه حمل براساس تُن کیلومتر با حضور نمایندگان تشکل های صنفی نیز بررسی شد؛ با توجه به نظر مساعد سازمان راهداری به نظر می رسد مقدمات اجرایی شدن این خواسته و تعیین شرکت بیمه برای استفاده از مزایای بیمه تکمیلی در آینده نزدیک عملی شود.

کریمی با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان تشکل های صنفی و یکی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، گفت: در این جلسه فهرست نمایندگان توزیع لاستیک با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه و مقرر شد با صدور حواله توسط سازمان راهداری، رانندگان بتوانند لاستیک مورد نیاز خود را با قیمت های مصوب از نمایندگی ها خریداری کنند.

وی درباره جلسه اخیر نمایندگان تشکل های صنفی با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری نیز گفت: در این جلسه مشکلات رانندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و معاون رئیس جمهوری نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای را یکی از برنامه های مهم دولت اعلام کرد.

کریمی بیان کرد: در این نشست همچنین مقرر شد برای تسریع در برنامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری کشور هر هفته جلسه های مستمری با حضور نمایندگان تشکل های صنفی برگزار شود تا اجرای این طرح مهم دولت با سرعت بیشتری دنبال شود.

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور، جلسه نمایندگان تشکل های صنفی رانندگان را با معاون رئیس جمهوری مثبت ارزیابی کرد و گفت: در مجموع آقای نوبخت در جریان اعتراض ها و مشکلات رانندگان حمل ونقل عمومی قرارگرفت.

اکنون بیش از 385 هزار کامیون در سطح کشور در بخش حمل و نقل جاده ای فعال است و سالیانه به طور متوسط 500 میلیون تن کالا توسط کامیونداران در کشور جابجا می شود.

پیشتر «فرامرز مداح» معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفته بود، با توجه به برگزاری نشست های پیوسته با نمایندگان رانندگان حمل و نقل برون شهری، تامین 22 خواسته آنها در دستور کار این سازمان قرار گرفته که بخشی از این خواسته ها مربوط به سازمان راهداری است و بخشی دیگر باید توسط سایر دستگاه ها محقق شود.

معاون سازمان راهداری خاطرنشان ساخت: برای نظارت و کنترل بر دریافت کمیسیون های اضافی از رانندگان، تشکیل کمیسیون ماده 12 به استان ها ابلاغ شده تا از این طریق، رسیدگی بر تخلفات شرکت های حمل و نقل جاده ای در رابطه با اخذ پول اضافی از رانندگان، کنترل بیشتری داشته باشیم.

وی در خصوص محاسبه کرایه حمل بر اساس تن کیلومتر نیز گفت: هرچند نرخ کرایه حمل به صورت توافقی است، اما برای حمل بار بر اساس شاخص «تن – کیلومتر» کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل های صنفی و دست اندرکاران آن تشکیل شده تا با برگزاری نشست های تخصصی، عوامل موثر بر تعیین قیمت ها را در این روش مشخص کنند.

در ماه های اخیر رانندگان حمل ونقل جاده ای در اعتراض به افزایش قیمت لوازم یدکی و لاستیک و کمی نرخ کرایه دست از کار کشیدند، اما با توجه به برگزاری نشست نمایندگان این تشکل صنفی با وزیر راه وشهرسازی، نرخ کرایه در همه مسیرها از اول تیرماه امسال از 16 تا 26 درصد افزایش یافت و روز 14 تیرماه تحویل لاستیک به نرخ مصوب به رانندگان آغاز شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید