مدیر مرکز مشاوره جهاد دانشگاهی دانشگاه الزهرا مطرح کرد:

مدگرایی، عامل موثر در خودزنی دختران نوجوان

    کد خبر :324814

مدیر مرکز مشاوره جهاد دانشگاهی دانشگاه الزهرا با بیان اینکه افراد در سن نوجوانی بسیار مدگرا هستند، گفت: فشن، مد و یادگیری‌های اجتماعی در پدیده خودزنی بسیار موثر است، زیرا مد فقط شامل اشکال ظاهری نمی‌شود، بلکه پدیده‌هایی همچون کتاب، فیلم و حتی رفتار نیز شامل مد می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر روشنک خدابخش در “نشست تخصصی خشونت علیه خود در زنان با محوریت خودزنی در دختران جوان” که ظهر امروز به همت جهاد دانشگاهی واحد الزهرا برگزار شد، اظهارکرد: سطح بهداشت روانی شهر تهران در اثر عوامل مختلف بسیار پایین آمده است.

وی تاکید کرد: خودزنی افزایش پیدا کرده و این نشان می‌دهد که کشور کمی تب‌آلود است و باید آن را درمان کنیم.

خدابخش با بیان اینکه محدودیت‌های عاطفی و اجتماعی نوجوانان در بروز پدیده خودزنی بسیار اثرگذار است، افزود: اصلی‌ترین گنجینه و ارزش انسان، خانواده است و اول یک خانواده بیمار و پس از آن عضو آن خانواده بیمار می‌شود.

وی ادامه داد: مسائلی همچون فقر، اعتیاد، جنگ و غیره… خانواده‌ها را بیمار می‌کند و پس از آن این بیماری به عضو خانواده منتقل می‌شود.

مدیر مرکز مشاوره جهاد دانشگاهی دانشگاه الزهرا با بیان اینکه در حال حاضر نهادهای اجتماعی همچون آموزش و پرورش و بهزیستی تا حد زیادی جانشین نقش خانواده‌ها در تربیت فرزندان شده‌اند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید مواجهه با موقعیت‌های استرس‌آمیز را به دانش‌آموزان آموزش دهد و نیازهای مربوط به هر دوره از رشد را جدی بگیرد.

خدابخش در پایان با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت ازدواج و مسائل عاطفی در کشور ما مسئله است، گفت: با چشم‌ بستن بر روی حقیقت، ‌ حقیقت گم نمی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید