دستور «این» برای بررسی تدابیر امنیتی در اعتراضات مردم علیه «های»

    کد خبر :324771

رئیس جمهوری کره جنوبی به دنبال افشای اسنادی مربوط به تلاش برای اجرای حکومت نظامی در اعتراضات مردم علیه رئیس جمهوری پیشین این کشور، تعدادی از دادستان های نظامی را مسئول بررسی این رویداد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از یونهاپ، مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی پس از رؤیت اسنادی دال بر تلاش وزارت دفاع و نیروهای امنیتی این کشور برای اعمال حکومت نظامی در زمان تظاهرات ها علیه «پارک گئون های» رئیس جمهوری مخلوع، دستور داد تا کمیته تحقیقی در این خصوص تشکیل شود.

بر این اساس، گروهی از دادستان های نظامی مسئول بررسی این رویداد شده اند.

در بخشی از این اسناد فاش شده است که قرار بود در صورتی که دادگاه قانون اساسی کره جنوبی تصمیم پارلمان درباره استیضاح رئیس جمهوری مخلوع این کشور را رد کند، حکومت نظامی ایجاد گردد.

اسناد مذکور همچنین افشا کرد که قرار بود پس از صدور دستور حکومت نظامی، تانک ها و هزاران نظامی مسئولیت اجرای آن را برعهده گیرند.

لازم به ذکر است، پس از تظاهرات های گسترده معترضان به افشای فساد مالی و تبانی «پارک گئون های»، پارلمان وی را استیضاح و در ادامه رئیس جمهوری پیشین کره جنوبی با این اتهامات از کاخ آبی روانه زندان شد.

گفتنی است، پس از آنکه در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی، اخباری مبنی بر مداخله «چوی سون سیل» دوست «پارک گئون های» در امور حاکمیتی منتشر گردید، رئیس جمهوری وقت کره جنوبی تا زمان بررسی به این اتهامات از سمت خود تعلیق شد.

متعاقب آن، مقامات قضایی کره جنوبی اعلام کرده بودند که از نظر آنها پارک گئون های، خود نیز در پرونده فساد مربوط به پرونده «چوی سون سیل» یکی از دوستان بسیار نزدیک رئیس جمهور در جریان سوء‌ استفاده از فرصت ها و امکانات دولتی دخیل بود.

در همان زمان، «لی یانگ ریول» دادستان کل کره جنوبی گفته بود که پارک گئون های به عنوان «همدست» در این پرونده مشارکت داشته است؛ اما وی دارای مصونیت است و به همین دلیل نیز آنها نمی‌ توانند اتهام رسمی را علیه وی مطرح کنند.

«چوی سون سیل» دوست قدیمیِ پارک گئون های متهم بود که به پشتوانه دوستی با رئیس‌ جمهورِ این کشور به دریافت میلیون‌ ها دلار به عنوان کمک مالی مبادرت ورزیده است.

این در حالی است که اعتراضات مردمی به پارک گئون های در کره جنوبی تاکنون چندین بار موجب شکل گیری راهپیمائی های گسترده ای شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید