نتیجه تعارف دولت و مجلس در تغییر تیم اقتصادی دولت؛ سکه دوباره گران شد ؛ افزایش ۶۵هزار تومانی قیمت سکه طرح جدید

    کد خبر :324758

درحالیکه بحران سکه و ارز، در هفته های اخیر به بالاترین حد خود رسید، مجلس و دولت در همان ایام، پا به پای جو حاکم بر کشور، وارد میدان لفاظی شدند و حتی از تغییرات قریب الوقوع در تیم اقتصادی سخن گفتند.

به گزارش انتخاب ، در این شرایط، مجلس مرتباً تهدید به استیضاح می کرد و پیغام می فرستاد که قرار است وزرا را به مجلس بکشاند و دولت نیز، هر روز به نقل از دولتمردان ادعا می کرد به زودی تیم اقتصادی تغییر می کند! این فضا در آن برهه، تاثیری نسبتاً خوب در تغییر فضای افکار عمومی و بازار داشت؛ اما با گذر از آرامش مقطعی، دوباره جای خود را به تنش و افزایش افسارگسیخه قیمت ها می دهد.

از سوی دیگر، تعارف مجلس و دولت در تغییرات و تلاش برای مبراسازی خود در افکار عمومی، با آرام شدن فضا اندک اندک از بین رفت ، دولت رسماً از تغییرات ادعا شده عقب نشست و مجلس نیز استیضاح ها را طبق معمول، به حاشیه راند!

این آرامش تصنعی و عافیت طلبی به جایی رسید که رییس بانک مرکزی آنقدر فضا را مساعد دید که برای خود رپورتاژ خبری آماده کرد و به جای پاسخگویی در برابر افتضاح مدیریت بازار، از دستاوردهای 5 ساله خود گفت!

او بدون اشاره به بحران ارزی، سقوط ارزش ریال و اتلاف ١١ هزار میلیارد برای پایان غائله موسسات مالی اعتباری؛ مهمترین اقدام خود در بانک مرکزی را ساماندهی مؤسسات غیر مجاز دانست و پا را فراتر ذاشت و مخالفان سیاست ها و تداوم حضورش در بانک مرکزی را کسانی دانست که «منافعشان به خطر می­‌افتد»!

حال رفته رفته از بازار ثانویه ارز نیز اخبار خوبی به گوش نمی رسد. سکه نیز دوباره رو به افزایش است و لابد، طبق روال معمول، باید منتظر ماند، دولتمردان و مجلسی ها طبق روال ماههای اخیر، با تشدید جو روانی و ناراحتی مردم به میدان افکار عمومی بیایند و از تغییرات سخن کنند!

سکه دوباره گران شد

در جریان معاملات امروز(یکشنبه) بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۶۵ هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۹۲۸ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۲۰ هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۷۰۴ هزار تومان رسید.

هر نیم سکه با ۲۵ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۳۸۳ هزار تومان رسید و هر ربع سکه با افزایش ده هزار تومانی، ۷۱۲ هزار تومان معامله شد.

قیمت هر سکه یک گرمی نیز ۴۰۶ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۴۱ دلار و ۶۱ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۴۱ هزار و ۲۰ تومان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید