توافق فولکس‌ واگن با فاو برای تولید خودروی برقی در چین

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۳۰
    کد خبر :324468

خودروسازی فولکس‌واگن و گروه فاو چین، برای تولید ۴۰ مدل خودروی برقی و پلاگین هیبرید تحت برندهای آئودی، اشکودا، فولکس‌واگن و سئات به توافق رسیدند.

گروه خودروسازی فولکس‌واگن موافقت کرده است که با گروه فاو (FAW) چین و موسسه تحقیقات خودروهای متصل و هوشمند چین (ICV) در زمینه فناوری‌هایی از جمله سیستم حمل‌ونقل الکتریکی، خودروی خودران و متصل، همکاری کند. فولکس‌واگن اعلام کرد که این یادداشت تفاهم در جریان سفر نخست وزیر چین لی کی‌کیانگ به آلمان به امضای مقامات دو شرکت رسید.

فولکس‌واگن قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، حدود ۱.۵ میلیون خودروی جدید مجهز به انرژی‌های نو در چین تولید کند. برای رسیدن به این هدف، خودروساز آلمانی در نظر دارد تا حدود ۴۰ مدل خودروی الکتریکی و پلاگین هیبرید را به صورت محلی تحت برندهای اشکودا، آئودی، فولکس‌واگن و سئات تولید کند. این تعداد خودروی برقی به صورت محلی و تحت قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک با گروه جک (JAC) تولید خواهند شد.

گروه فولکس‌واگن و شرکای چینی قصد دارند تا سال ۲۰۲۲، حدود ۱۷.۵۵ میلیارد دلار در زمینه‌هایی مانند ساخت خودروی الکتریکی، خودروی خودران، خدمات حمل‌ونقل جدید و خدمات دیجیتالی‌سازی سرمایه‌گذاری کنند. چین پیش از این با امضای قراردادهای مشابهی با شرکت‌های آلمانی از جمله گروه دایملر (مادر مرسدس بنز) و بی‌ام‌و، سرمایه‌گذاری هنگفتی برای تولید محلی مشترک و انتقال فناوری روز صنعت خودرو انجام داده است. این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توانند تا چند سال آینده، وضعیت چین را از نظر ساخت خودرو در میان قدرت‌های بزرگ اقتصادی بهبود بخشند.

مقامات پکن پس از بروز جنگ تجاری میان این کشور و ایالات متحده آمریکا، چرخش استراتژیکی به سمت شرکت‌های اروپایی از جمله خودروسازان آلمانی داشته‌اند. چین در زمینه دستیابی به فناوری‌های نوین صنعت خودرو، تلاش‌های زیادی انجام می‌دهد و برای عقب نماندن از رقبای اقتصادی به سمت سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های بزرگ اروپایی متمایل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید