واکسن جدید مالاریا روند درمان را امیدبخش تر می کند

    کد خبر :324418

محققان واکسنی را توسعه داده اند که با هدف قراردادن یک پروتئین خاص که انگل ها برای حمله به سیستم ایمنی استفاده می کنند از عفونت مالاریا در مدل موش های آزمایشگاهی محافظت می کند.

انگل های مالاریا یک پروتئین منحصربه فرد موسوم به «فاکتور مهارکننده مهاجرت ماکروفاژ پلاسمودیوم» (PMIF) تولید می کنند که برای چرخه زندگی انگل ها ضروری است و انتقال آنها را به میزبان های جدید امکان پذیر می کند.

این PMIF موجب نابودی سلول های T حافظه می شود؛ سلول T، سلول های مقابله کننده با عفونت هستند که به تهدیدات واکنش نشان داده و از بدن در مقابل عفونت مجدد محافظت می می نمایند.

نتایج این مطالعه، کارآمدی و تاثیر واکسن آنتی- PMIFرا اثبات می کند.

«ریچارد بوکالا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه یِل کنتیکت، در این باره می گوید: «اگر فرد با این پروتئین خاص مورداستفاده از طریق انگل مالاریا برای حمله به واکنش ایمنی واکسینه شود، در مقابل عفونت مجدد محافظت می شود.»

در این مطالعه، تیم تحقیق واکسن مبتنی بر RNA را در راستای هدف قراردادن PMIF آزمایش کرد. آنها از رشته های انگل مالاریا با PMIF حذف شده به شکل ژنتیکی استفاده کردند و مشاهده کردند موش های آلوده به عفونت این رشته از انگل ها مبتلا به سلول های T حافظه شدند و ایمنی ضدانگلی قوی تری را نشان دادند.

به گزارش مهر، تیم تحقیق از دو مدل موش آزمایشگاهی مبتلا به مالاریا برای آزمایش کارآمدی واکسن با استفاده از PMIF استفاده کردند.

در مرحله بعدی محققان قصد دارند واکسن را برای افرادی که تاکنون مبتلا به مالاریا نشده اند، عمدتا کودکان، توسعه دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید