وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

تفویض اختیار به استانها برای ساماندهی نیروی انسانی

    کد خبر :324335

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک معاونان وزیر، مدیران کل و معاونین پژوهش و برنامه ریزی استانها، اولویت اصلی و مهم آموزش و پرورش را حضور معلم در کلاس درس در مهرماه٩٧ دانست.

سیدمحمد بطحائی صبح امروز در گردهمایی مشترک معاونان وزیر، مدیران کل و معاونین پژوهش و برنامه ریزی استان ها که با موضوع ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸در اردوگاه شهید باهنر تهران درحال برگزاری است، ضمن اشاره به اهمیت همگرایی،هم سویی و هماهنگی در ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸اظهار کرد: یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده، ساماندهی مطلوب و کارآمد نیروی انسانی خواهد بود که اگرنسبت به آن توجه جدی و اهتمام ویژه ای نباشد، موج سنگینی نه فقط در آموزش و پرورش بلکه در سراسر کشور ایجاد می کند و باید از امروز راه حل های مقابله با این مسئله را پیش بینی وبخوبی برنامه ریزی کنیم.

وی ضمن تاکید بر نقش مهم آموزش و پرورش در مواجهه با چالش های اجتماعی گفت: وظیفه ما این است که آمادگی لازم را برای مدیریت کردن چالش ها ایجاد کنیم و یکی از مهمترین موضوعات ملی و چالش های که مهرماه٩٧ با آن رو به رو هستیم ساماندهی نیروی انسانی و حضور معلمان در کلاس درس است.

سید محمد بطحایی در ادامه اظهار کرد: به شرطی می توانیم موفق و مناسب اقدام کنیم که کلان تر نگاه کنیم و بخشی نگری نداشته باشیم و همه انرژی را صرف راه حل های مسایل ساماندهی قرار دهیم وبنابراین اولویت اصلی و مهم آموزش و پرورش در مهر٩٧حضور معلم درکلاس درس است و تا زمانیکه معلم سرکلاس نباشد هیچ عامل دیگری را نباید تخصیص دهیم .

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تفویض اختیار برای ساماندهی نیروی انسانی در نظرگرفته شده است و این مسئولیت به استان ها و مناطق آموزشی واگذارشده است. راهنمایی که مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی وزارت آماده کرده است ،دستورالعمل تکلیفی نیست و تنها پیشنهاد و راهنمای استان ها خواهد بود و مدیران کل و روسای مناطق آموزشی با توجه به شرایط بومی و نیروی انسانی موجود، ضمن برگزاری جلسات هماهنگی منظم و مستمربا همکاران و کارشناسان می توانند ساماندهی را انجام دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، وی در ادامه گفت: امیدوارم با انعطاف های که در برنامه ها می توان اعمال کرد به امید خدا و تلاش های شما در استان ها، مهرماه ٩٧سال تحصیلی خوبی در ساماندهی نیروی انسانی و حضور معلمان در کلاس های درس خواهیم داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید