شکست کمپانی جنرال مجیک ۱۵ سال پیش از عرضه آیفون در مسیر ساخت گوشی‌هوشمند

    کد خبر :324246

اگر نام جنرال مجیک را نشنیده باشید، باید بدانید که این کمپانی ۱۵ سال پیش از عرضه‌ی آیفون به بازار، درصدد طراحی و تولید گوشی‌هوشمند بود که به شکست انجامید.

حتی اگر شما از دنبال کنندگان کار‌های شرکت‌های اپل، آمازون و گوگل باشید، بعید است که اسم جنرال مجیک را شنیده باشید؛ اما این شرکت یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تاریخ سیلسکون‌ ولی است. جنرال مجیک ۱۵ سال قبل از عرضه‌ی آیفون، سعی داشت گجت هوشمندی بسیار مشابه به تلفن‌های هوشمند امروزی بسازد.

مستند جدیدی تولید شده که به فعالیت‌های جنرال مجیک در ابتدای سال‌های دهه‌ی ۹۰ میلادی می‌پرازد. جنرال مجیک را در واقع باید گروهی از کارمندان اپل بدانیم که با سودای ایجاد تحول در گوشی‌های هوشمند و همچنین ساخت یک رایانه‌ی شخصی قدرتمند، از این کمپانی جدا شدند و جنرال مجیک را تاسیس کردند. این فیلم پر از صحنه‌هایی است که کارکنان با علم دقیق و تعجب آور راجع به اختراع خود صحبت می‌کنند، مانند صحنه‌ای از مگان اسمیت که می‌گوید :ما در تلاشیم دستگاهی بسازیم که مردم عاشق آن شوند، می‌خواهیم که همزمان ساعت، عینک و کیف پول آنها باشد.

اسم جنرال مجیک کم‌تر شنیده شده، اما این شرکت از بنیان گذاران تلفن هوشمند محسوب می‌شود.

اما در سال ۱۹۹۴ که تلفن هوشمند این شرکت به بازار آمد، تقریباً هیچ‌کس آن را نخرید؛ این اختراع از زمان خود جلوتر بود و اینترنت هم در آن زمان به راه نیفتاده بود، به همین دلایل شرکت شکست خورد. اما کارکنان آن به تاثیر گذارترین و قدرتمندترین افراد در تکنولوژی تبدیل شدند. شاید با شنیدن نام این افراد به این نتیجه برسید که جنرال مجیک بسیار جلوتر از زمان خود بوده است. افرادی نظیر تونی فدل، بنیان گذار شرکت نست و یکی از سازندگان آیپاد، اندی رابین، خالق اندروید؛ جان گیاناندرا، رئیس بخش AI اپل و جوانا هافمن، دست راست استیو جابز اشاره کرد.

این فیلم ماه فوریه در فستیوال ترایبکا به نمایش درآمد و این هفته اسپل باند، شرکت سازنده‌ی فیلم، پیش‌نمایش آن را منتشر کرد. این فیلم برای اولین بار درسینما در حضور ۱۵۰ نفر از کارکنان قدیمی شرکت جنرال مجیک، در سیلیکون‌ ولی به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید