مدیرعامل بنیاد علوی خبر داد:

ساخت سالانه 20 واحد بستر درمان در مناطق محروم کشور

    کد خبر :324130

بر اساس توافق صورت گرفته میان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سالانه ۲۰ واحد بستر درمان در مناطق محروم کشور احداث می‌شود.
موسی برزگری، مدیرعامل بنیاد علوی در آیین افتتاحی یکی از این مراکز، گفت: هدف بنیاد رسیدگی به مناطق محروم است و بر این اساس، از جمله محرومیت‌هایی که مد نظر قرار گرفته است، تامین مراکز درمانی برای این دست مناطق است که موضوع تفاهم نامه ای ویژه میان بنیاد و وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه که به امضای آقایان سعیدی کیا و قاضی زاده هاشمی رسیده، قرار شده 40 واحد درمان در مناطق محروم ساخته شود که 50 درصد هزینه ساخت آن را بنیاد عهده دار می‌شود و 50 درصد دیگر را وزارت بهداشت تامین می‌کند و می‌پردازد و در نهایت، وزارت بهداشت عهده دار تجهیز و راه اندازی این مراکز است و بنیاد مستضعفان هم دو دستگاه آمبولانس در اختیار هر یک از این واحدها قرار می‌دهد.

برزگری در ادامه گفت: برنامه ساخت واحد درمان بستر در اواخر سال 95 مطرح شد و کار آن از اردیبهشت ماه سال 96 آغاز گردید، با این هدف که این واحدها در هفت یا هشت ماه در مناطق محروم و دور دست ایجاد شوند. بر این اساس 25 واحد تاکنون تحویل داده شده و 14 واحد دیگر نیز تا آخر سال تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل بنیاد علوی افزود: همچنین بر اساس توافق صورت گرفته قرار است سالی 20 واحد مشابه با پراکندگی تمام استان ها و مناطق محروم ساخته شود که روند احداث آنها نیز مشارکت میان بنیاد و وزارت بهداشت است. مثل مرکز درمان بستر چالانچولان که در زمینی به مساحت بیش از هزار متر مربع و با اعتباری افزون بر 30 میلیارد ریال احداث شده و قرار است به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه در این مرکز همه کارهای بخش‌های یک بیمارستان بزرگ (غیر از جراحی و بخش‌های تشخیصی بسیار بالاتر) قابل انجام است، گفت: اکنون ساخت هر تخت بیمارستان 500 میلیون تومان هزینه دارد و هزینه احداث یک بیمارستان 100 تخت خوابی 100میلیارد تومان می‌شود اما ما با این مبلغ 40 واحد مشابه واحد چالانچولان ساخته‌ایم.

به گزارش تابناک، کوروش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم در آیین بهره برداری از مرکز جامع سلامت چالانچولان گفت: مرکز جامع سلامت چالانچولان دارای 50 واحد مجزا و بخش های مختلف بهداشتی و درمانی است که به همت بنیاد علوی احداث شده و همزمان با 25 مرکز در سراسر کشور به بهره برداری رسیده است.

در ادامه مراسم، علی کورانی‌فر، فرماندار دورود ایجاد این مراکز را خدمتی ارزشمند به مناطق محروم دانست و گفت: مرکز سلامت چالانچولان در مسیر جاده شمال به جنوب کشور ایجاد شده که علاوه بر روستاهای تابعه، می‌تواند به مصدومین احتمالی ناشی از رانندگی و جاده‌ای خدمات مفیدی ارائه دهد.
لازم به ذکر است شهر چالانچولان، مرکز بخش سیلاخور از توابع شهرستان دورود (استان لرستان) است که دارای 20 روستای اصلی، 10 خانه بهداشت و جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر است. سیلاخور را بزرگ‌ترین زمین هموار استان لرستان در غرب ایران می‌دانند؛ دشت وسیعی که بیشتر مساحت شهرستان های دورود و بروجرد را در بر می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید