کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟

  • سیاسی
  • شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۵:۵۲
    کد خبر :323970

آشنا: نماینده‌ا‌ی در مصاحبه با روزنامه اعتماد، اتهاماتی را متوجه پسر رئیس‌جمهور کرده است. این اتهامات تکذیب می‌شود. آن پسر نه تابعیت جای دیگری را دارد، نه کارت اقامت، نه ویزای بلندمدت، نه ویزای کوتاه‌مدت و نه اصلا سفر خارجی می‌رود! او قبلا هم دروغ‌هایی علیه رئیس‌جمهور مطرح کرده بود.

«ذوالنور می‌گوید پسر رئیس دولت سه تابعیتی است اما مشخص نمی‌کند کدام یک.»

روزنامه آفتاب یزد نوشت: «ماجرا از همان ابتدای تیرماه سال جاری و ادعای عجیب و غریب نماینده عضو جبهه پایداری قم در مجلس آغاز شد؛ حجت الاسلام مجتبی ذوالنور طی گفت‌وگویی مدعی شد که در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ١+۵ توافقی میان ایران و آمریکا صورت گرفته تا دولت اوباما به ٢۵٠٠ نفر از اتباع ایران تابعیت آمریکایی بدهد. این ادعای بدون سند و مدرک ذوالنور، موج گسترده‌ای از واکنش‌ها را به دنبال داشت. حتی عجیب اینجاست که حمایت قاطع دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را نسبت به گفته‌های این نماینده مجلس در پی داشت.

علی‌رغم این که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ادعای ذوالنور را تکذیب کرد و از او خواست که اگر مدرکی در این رابطه دارد، ارائه کند، با این همه او ضمن طفره رفتن از پاسخ درست به درخواست ظریف برای ارائه مدرک، باز هم سکوت نکرد و این بار طی ادعای دیگری نوک پیکان را به سمت رئیس‌جمهور گرفت و مدعی شد که پسر رئیس‌جمهور سه تابعیتی است! اگر چه بسیار روشن است که نماینده اصولگرا و عضو جبهه پایداری مجلس با اظهارات خود احتمالا به دنبال بهم زدن فضا و تضعیف اعتماد افکار عمومی‌ نسبت به دولت است اما ادعای او در حالی مطرح می‌شود که هنوز در این مسئله که رئیس‌جمهور چند پسر دارد، تردید وجود دارد. اساسا اگر او پسری دارد چرا هیچ اطلاعاتی درباره او جز خبر مرگ یکی از آنان در دسترس نیست. زیرا برخی از رسانه‌های اصولگرا و نزدیکان روحانی به ویژه حسین موسویان، یکی از اعضای تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای دولت اصلاحات در گفت‌وگو با نشریه تایم پیشتر مدعی شد که پسر رئیس‌جمهور محمد فریدون (روحانی) فوت کرده است. این در حالی است که ویکی‌پدیا ضمن تایید فوت محمد نوشته است که روحانی سه پسر و دو دختر دارد. اما خبرگزاری ایسنا نوشته رئیس‌جمهور سه دختر و دو پسر دارد که یکی از آنان درگذشته است.

نگاهی به پاسخ پر از ابهام آشنا به ذوالنور

بر اساس این گزارش ادعاها و اصرار عجیب ذوالنور در رابطه با گرین‌کارت‌ها از سوی دولت در جریان مذاکرات هسته‌ای سال ۹۴ و همچنین چند تابعیتی بودن برخی از اعضای دولت همچنان ادامه دارد. البته با این تفاوت که او این بار پا را کمی‌ فراتر نهاده و در مصاحبه با اعتماد مدعی شد که پسر رئیس‌جمهور چند تابعیتی است!

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور نسبت به اظهارات ذوالنور، نماینده مجلس مبنی بر سه تابعیتی بودن پسر رئیس‌جمهور واکنش نشان داد و در توییتر خود نوشت: «نماینده‌ا‌ی در مصاحبه با روزنامه اعتماد، اتهاماتی را متوجه پسر رئیس‌جمهور کرده است. این اتهامات تکذیب می‌شود. آن پسر نه تابعیت جای دیگری را دارد، نه کارت اقامت، نه ویزای بلندمدت، نه ویزای کوتاه‌مدت و نه اصلا سفر خارجی می‌رود! او قبلا هم دروغ‌هایی علیه رئیس‌جمهور مطرح کرده بود.

بر اساس این گزارش، ادعای ذوالنور و پاسخ عجیب آشنا به این نماینده مجلس در حالی است که هنوز در این مسئله که روحانی چند پسر دارد و آنان اکنون چه می‌کنند تردید وجود دارد. از سویی اگر روحانی پسری با چنین مختصاتی دارد، چرا او تاکنون از دید اذهان عمومی‌ پنهان مانده است یا چرا برخی از نزدیکان رئیس‌جمهور مدعی هستند که یکی از پسران رئیس‌جمهور در آستانه ۲۰ سالگی فوت کرده است. در حالی که اگر روحانی چنین پسری داشت باید از او اطلاعاتی در دسترس عموم وجود داشته باشد. به هر روی افکار عمومی‌حق دارد که درباره زندگی‌نامه رئیس‌جمهور کشورشان اطلاعات درست و دقیقی داشته باشند. علی‌رغم این که اطلاعات دقیقی از اعضای خانواده روسای جمهور سابق ایران به ویژه فرزندانشان و چگونگی گذاران زندگی، شغل، سوابق سیاسی و اجتماعی آنها در دسترس عموم قرار دارد اما در رابطه با رئیس‌جمهور روحانی و فرزندانش به ویژه پسران او اطلاعات چندانی در دسترس عموم نیست جز این که روحانی دو دختر دارد و بنا به ادعای برخی از رسانه‌های اصولگرا و نزدیکان روحانی، یکی از پسران رئیس‌جمهور در آستانه ۲۰ سالگی فوت کرده است.

فوت یا قتل پسر رئیس‌جمهور!

ادعای ذوالنور و واکنش عجیب و پر ابهام حسام الدین آشنا در حالی است که طی دو سال اخیر حسین موسویان، یکی از اعضای تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای دولت اصلاحات و از نزدیکان حسن روحانی در گفت‌وگویی با نشریه تایم، مدعی شد که یکی از پسران رئیس‌جمهور، به قتل رسیده؛ قتلی سیاسی که هرگز قاتل آن پرونده نیز مشخص نشد. براساس این گزارش، موسویان در این گفت‌‌وگو خبر داده که فرزند بزرگ روحانی (محمد) در آستانه ورود به بیست سالگی، در منزل شخصی روحانی به قتل رسید. به گفته موسویان منزل روحانی آن زمان در “پایگاهی نظامی‌ در جنوب تهران” بود.

عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای همچنین گفت: خانواده روحانی قتل فرزند خود را “سیاسی” توصیف می‌کنند. بر اساس همین مصاحبه، حسن روحانی سال‌ها درباره این قتل تحقیق کرد اما در نهایت تصمیم گرفت که دست از پیگیری بردارد و سکوت کند. روحانی و نزدیکان وی تاکنون توضیحی درباره علل مرگ محمد فریدون (روحانی) نداده‌اند. سرنوشت فرزند بزرگ حسن روحانی از جمله مواردی است که در سال‌های گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ نیز یکی از وب‌سایت‌های اصولگرا مدعی بود که او به دنبال “شکست عشقی” دست به “خودکشی” زده است. بنا به ادعای برخی از رسانه‌های اصو‌لگرا، فرزند روحانی با کلت کمری پدر خودکشی کرد.

ادعای ذوالنور تهمت و دروغی بزرگ

محمدرضا خباز، سیاستمدار اصلاح‌طلب و استاندار سابق سمنان درباره ادعای مجتبی ذوالنور مبنی بر سه تابعیتی بودن پسر رئیس‌جمهور و ابهام درباره زنده بودن و نبودن او به آفتاب یزد گفت: از ذوالنور که در کسوت مقدس روحانیت است، انتظار می‌رود بدون تحقیق چیزی را بر زبان نیاورد. زیرا اظهارات دروغ چنین فردی مردم را دین گریز می‌کند.

او افزود: حتی اگر فرد متوجه اشتباهش هم شد باید عذرخواهی کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: ادعای ذوالنور درباره سه تابعیتی بودن پسر رئیس‌جمهور دروغ و تهمتی بیش نیست.

خباز در پایان اظهار کرد: از دادگاه ویژه روحانیت انتظار می‌رود که ذوالنور را به دادگاه احضار کرده و از او بخواهد که مستندات و ادله خود را در رابطه با ادعایش به صورت علنی به دادگاه ارائه دهد. زیرا در این صورت حقایق بر مردم روشن شده و دیگر با باورهای دینی مردم بازی نمی‌شود. از سویی در صورت برخورد با این افراد به کسی اجازه داده نمی‌شود که بدون تحقیق درباره افراد، به ویژه مقامات سخن بگویند و تهمت بزنند.

ادعای ذوالنور مستلزم پاسخ رسمی‌ دولت

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم بدون این که به زنده بودن یا نبودن پسر رئیس‌جمهور اشاره کند، درباره ادعای عجیب ذوالنور مبنی بر سه تابعیتی بودن پسر روحانی به آفتاب یزد گفت: ادعای ذوالنور و تابعیت چندگانه بهانه جدید تندروها است تا به وسیله آن بتوانند فضای افکار عمومی‌را بهم بزنند. ایرانی‌های بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که تابعیت ایرانی خود را حفظ کردند و تابعیت دیگری گرفتند.

او ادامه داد: اگر چه در قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ مسئله چند تابعیتی پیش‌بینی نشده و اقدامی‌ خلاف قانون است اما به هر روی این مهم امری متداول در میان افراد جامعه محسوب می‌شود.

این نماینده اسبق مجلس افزود: افرادی هستند که قبلا به‌ عنوان یک فرد عادی تابعیت کشوری دیگر را هم گرفتند اما پس از چندی به آنها پست و مسئولیت داده شد. بنابراین به نظر می‌رسد که ادعای ذوالنور بیشتر برای بهره‌برداری سیاسی مطرح می‌شود زیرا برخی از اعضای هر دو جناح دارای چند تابعیت هستند.

تاجرنیا در پایان افزود: پس از این که درباره ۲۵۰۰ گرین کارت اظهاراتی از سوی ذوالنور مطرح شد، به نظر می‌رسد که گوینده این سخن که مدعی سه تابعیتی بودن پسر رئیس‌جمهور شد، موثق نیست و با توجه به اظهارات نادرست اخیرش باید در درستی و نادرستی اظهارات کنونی او شک کرد و در نهایت اظهارات او مستلزم پاسخ‌های رسمی‌ دفتر رئیس‌جمهور است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید