۷ مخزن آب برای تامین آب شرب منطقه ۲۲ به بهره برداری می‌رسد

    کد خبر :323929

در جلسه بررسی و بازدید از چرخه مدیریت و تصفیه آب و فاضلاب سطح منطقه ۲۲ به ضرورت فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه آب تاکید و به بهره‌برداری از ۷ مخزن آب برای تامین آب شرب این منطقه اشاره شد.

به گزارش ایسنا در روزهایی که کمبود آب و تنش آبی دغدغه اصلی بسیاری از مردم و مسئولان شده است، جلسه‌ای با حضور بهاره آروین، افشین حبیب زاده، آرش میلانی – اعضای شورای اسلامی شهر تهران، علی نوذرپور – شهردار منطقه۲۲ و ستارزاده – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران – با هدف بررسی و بازدید از چرخه مدیریت و تصفیه آب و فاضلاب سطح منطقه ۲۲ برگزار شد.

شهردار منطقه۲۲ در این جلسه با اشاره به مخازن زیر زمینی شبکه توزیع آب منطقه۲۲، بر اهمیت فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه آب تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف آب از سوی شهروندان اظهار کرد: کمبود منابع آب و افزایش چند برابری جمعیت منطقه۲۲ از جمله چالش‌های مدیریت شهری منطقه درموضوع مدیریت آب است.

نوذرپور افزود: کشور ما در یک منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و حتی در سال‌های ترسالی هم با کمبود بارش مواجه هستیم ضمن اینکه توزیع بارش در همه مناطق یکسان نیست.

در ادامه این جلسه ستارزاده – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران – گفت: نباید تصور کرد که در سال جاری بارندگی کمی بهتر بوده و دیگر مشکل کمبود آب نداریم چراکه با محدودیت منابع آب و جمعیت زیاد تهران، ناچاریم آب را از نقاط دوردست منتقل کنیم بنابراین بحث مدیریت مصرف باید همواره سرلوحه برنامه ما باشد.

وی تصریح کرد: طرحی برای تامین آب شرب منطقه ۲۱ و ۲۲ در نظر گرفته شده که شامل چندین مخزن آب است و بیش از ۱۵۰ هزار متر مکعب ظرفیت باید ایجاد و ۱۷ کیلومتر خطوط لوله با قطر ۱۲۰۰ و ۱۴۰۰ متر احداث کنیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، ستارزاده در پایان گفت: تعدادی از این مخازن ساخته و در حال حاضر هفت مخزن در حال بهره برداری و احداث شده است، شش مخزن در حال احداث است و شش مخزن پیشنهادی را برای احداث در دستور کار خود برای منطقه۲۲ داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید