چالش های خدمات پرستاری در منزل /بیمه ها باید حمایت کنند

    کد خبر :323916

ارائه مراقبت های پرستاری در منزل، یکی از روش های کنترل هزینه در نظام سلامت است که موجبات اشتغال زایی در بازار سلامت را فراهم می آورد، اما اجرای این طرح همواره با چالش هایی مواجه بوده است.

به گزارش مهر، کارشناسان حوزه سلامت بر این عقیده اند که استفاده از طرح های کارشناسی برای بهتر شدن کیفیت مراقبت از بیماران، علاوه بر اینکه موجبات ارتقای کیفی خدمات سلامت را فراهم می آورد، می تواند بازار خوبی برای ایجاد شغل در این حوزه شود. ایجاد مراکز مراقبت پرستاری در منزل، یکی از همین طرح های اشتغالزا در بازار سلامت تلقی می‌شود که متاسفانه در این سال ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

محمد میرزابیگی مشاور وزیر بهداشت، گفت: طبق مطالعات جهانی، در آینده بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد خدمات پرستاری در منزل انجام خواهد شد.

دبیر ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال وزارت بهداشت، افزود: بحث خدمات در منزل در کشورهایی که به سمت اصلاح نظام پزشکی حرکت کردند، رشد چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه خدمات پرستاری در امر پیشگیری از بیماری ها موثر است، ادامه داد: خدمات پرستاری در منزل در کاهش هزینه ها هم نقش و نمود خوبی داشته است.

میرزابیگی گفت: برخی بیماری ها از جمله سکته های قلبی و مغزی نیاز به مراقبت بیشتری دارند و مراقبت از این افراد در بیمارستان ها، هزینه ای به مراتب بیشتری از خدمات پرستاری در منزل دارد.

رضا دالایی عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، گفت: تعرفه های خدمات پرستاری در منزل مشخص شده است.

وی افزود: خوشبختانه بیمه تا حدودی به صورت پایلوت قبول کرده تا هزینه های پرستاری و خدمات در منزل را پوشش دهد.

حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: از دیرباز جامعه پرستاری به بحث خدمات پرستاری در منزل توجه کرده اند و آموزش های لازم به دانش آموختگان داده شده است.

وی تاکید کرد: خدمات پرستاری در منزل باید تحت پوشش بیمه باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید