انقلاب اسلامی مردم‌سالاری را به حد اعلای خود رساند

  • سیاسی
  • شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۱
    کد خبر :323874

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی توانست مردم سالاری را از نقطه زیر صفر در رژیم پهلوی به حد اعلای خود برساند.

مهدی جمشیدی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سیزدهمین نشست «شنبه های انقلاب» که با موضوع مشارکت مردمی در مهر برگزار شد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی تنها نظامی است که همه ساله مشروعیت خود را در معرض رای مردم می گذارد، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی در بدنه اجتماعی خود دارای قطعیت است و این بدنه نیز به صورت مرتب از طریق تکرارها در حال بازتولید رویش های جدید است.

وی افزود: انقلاب اسلامی توانست مردم سالاری را از نقطه زیر صفر در رژیم پهلوی به حد اعلای خود برساند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی حاکمیت هر چندسال یکبار دستخوش تحولاتی می شود که خواست بدنه اجتماعی است، گفت: در دوره رژیم پهلوی آنها حتی در انتخاب شهردارها که تاثیری در عرصه سیاسی نداشتند هم دخالت می کردند و از آن گذشت نمی کردند.

جمشیدی ادامه داد: در انتخابات انجمن های شهر تهران در زمان پهلوی، از جمعیت ۵ میلیونی شهر تهران فقط ۷۰ هزار نفر در این انتخابات شرکت می کنند که نشان دهنده عدم اطمینان مردم به حاکمیت پهلوی است.

وی در پایان تصریج کرد: پس از انقلاب اسلامی از عالی ترین سطوح سیاسی تا پایین ترین آن با خواست و اراده مردم انتخاب شده است و از دل هر دولتی رئیس جمهوری انتخاب شده است که نقطه مقابل دولت قبل بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید