طلا ارزانتر می‌شود

    کد خبر :323845

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، اکثریت کارشناسان وال استریت ادامه روند کاهشی طلا را پیش‌بینی کردند در حالی که سرمایه گذاران دیدگاه خوش بینانه تری نسبت به روند قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری ابراز خوش بینی کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت ۱۹ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۲ نفر یا ۶۳ درصد کاهش قیمت طلا و چهار نفر یا ۲۱ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که ۳ نفر یا ۱۶ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۶۴۲ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها ۲۸۰ نفر یا ۴۴ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۶۳ نفر یا ۴۱ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند؛ ۹۹ نفر یا ۱۵ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

برای هفته گذشته ۶۹ درصد از کارشناسان وال‌استریت و ۵۶ درصد از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند که درست از آب درنیامد. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۵.۴۰ دلار یا معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت و در ۱۲۴۱.۲۰ دلار بسته شد. طلا برای کل هفته گذشته ۱.۲ درصد کاهش ثبت کرد که چهارمین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته بود.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد شرکت SIA” ولث منیجمنت” نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری ابراز بدبینی کرد و گفت: به نظر می‌رسد ارزش دلار رشد بیشتری خواهد کرد و طلا به زحمت تلاش می‌کند در ۱۲۴۰ دلار بماند.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو نیز به عوامل فنی اشاره کرد که از کاهش قیمت طلا حمایت می‌کنند.

آدام بوتون، مدیرکل شرکت “فارکس لایو” نیز به دلیل رشد بی‌وقفه ارزش دلار، انتظار دارد طلا در هفته جاری کاهش قیمت بیشتری پیدا کند.

تشدید اختلافات تجاری میان آمریکا و چین و انتظارات برای بالاتر رفتن نرخ‌های بهره آمریکا، تقاضا برای خرید دلار را افزایش داده و به گران شدن این ارز منتهی شده است. قوی شدن ارزش دلار آمریکا طلا را که به این ارز قیمت گذاری می‌شود، برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر می‌کند و در حال حاضر جدی‌ترین مانع برای افزایش قیمت طلا است.

شاخص دلار آمریکا ICE در برابر سبدی از شش ارز بزرگ هفته گذشته ۰.۸ درصد رشد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید