فروش کامپیوتر بعد از 6 سال روند صعودی به خود گرفت

    کد خبر :323597

فروش کامپیوتر پس از 6 سال برای اولین بار با افزایش همراه بوده است. در این میان شرکت های اچ پی،‌لنوو، دل،‌ اپل و ایسر پنج سازنده بزرگ انواع کامپیوترها در بازار هستند که بیشترین سهم را در این افزایش فروش دارند.

فروش کامپیوتر بعد از 6 سال برای نخستین بار روند صعودی به خود گرفت. شرکت‌های تحقیقات بازاری Gartner و IDC هر دو تایید کرده‌اند که فروش کامپیوتر در سه ماهه دوم سال 2018 با افزایش همراه بوده است. گرچه IDC این افزایش را در حدود 2.7 درصد و Gartner آن را 1.4 درصد می‌داند. IDC اولین بار سال گذشته متوجه روند صعودی بازار کامپیوترها شد،‌ اما هر دو شرکت متفاوت از یکدیگر مشغول رصد فروش در بازار هستند.

داده‌های مهم آی دی سی شامل کروم بوک ها و تبلت های ویندوزی که از یک کیبورد جداشدنی برخوردارند نظیر سرفیس پرو می‌شوند. گارتنر نیز تبلت های ویندوزی، کامپیوترهای شخصی و کروم بوک ها یا هر تبلت ویندوزی متفاوت دیگری را دنبال می‌کند. به نظر می‌رسد افزایش فروش کروم بوک ها از سال گذشته آغاز شده است،‌اما حالا گارتنر به دنبال فروش کلی کامپیوترها از ویندوزی گرفته تا مک و تبلت های اندرویدی و کروم بوک ها. این از سال 2012 تا به حال، برای نخستین بار است که شاهد روند صعودی فروش کامپیوتر در بازار هستیم.

میکاکو کیتاگاوا (Mikako Kitagawa)، تحلیلگر ارشد شرکت گارتنر چنین می‌گوید:به نظر می‌رسد کامپیوترهای تجاری ویندوز 10 نیز با رشد در فروش خود مواجه شده‌اند. فروش کامپیوترهای شخصی در سه ماهه دوم سال 2018 بر اساس تقاضا در بازار تجاری هدایت شده است که کاهش خرید و فروش در بخش مصرف کنندگان عادی را جبران کرده است. در بخش تجاری، سرعت حرکت کامپیوتر در طول دو سال، زمانی که نیاز برای یک جایگزین ویندوز 10 حس شد، کاهش پیدا می‌کند.

آی دی سی نیز با این موضوع موافق است که چرخه بازسازی شده کسب و کار کمک کننده خوبی به این بازار است. جی چو (Jay Chou) محقق ارشد شرکت آی دی سی چنین می‌گوید:اگر چه ممکن است هنوز کامپیوترهای شخصی سنتی انتخاب پیشفرضی برای بسیاری از موارد نباشند، اما بازار همچنان نشان از تکامل آن‌ها و بهبودهایی که در بخش تجربه استفاده از کامپیوتر دریافت می‌کنند دارد. حتی برخی از دسکتاپ‌ها نیز در میان این چرخه تازه هدایت شده توسط کسب و کارها دیده می‌شوند.

برندگان افزایش فروش کامپیوتر

شرکت‌های اچ پی،‌لنوو، دل، اپل و ایسر در سه ماهه مذکور موفق به فروش بیشتر کامپیوترهای خود شده‌اند. واضح است که پنج سازنده برتر جهان همچنان به تسلط داشتن بر بازار ادامه دهند، زیرا فروش کامپیوتر پس از سال‌ها موفق به پیدا کردن روند صعودی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید