نوآوردگاه مکمل های غذایی و گیاهی برگزار می شود

    کد خبر :323533

نوآوردگاه مکمل های غذایی و گیاهی در راستای جذب ایده های نوآورانه در موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی برگزار می شود.

مکمل های غذایی فرآورده هایی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان و ترکیباتی مانند آمینواسیدها هستند که به منظور تکمیل رژیم غذایی به صورت قرص، کپسول و یا به صورت مایع طراحی و تهیه می شوند.

هدف از مصرف این فرآورده ها حفظ سلامت است. با تغییرات صورت گرفته در شرایط جامعه و در نتیجه تغییر سبک زندگی افراد، نیاز و تمایل به مصرف مکمل های غذایی به شدت افزایش یافته است.

تغذیه نامناسب، کم تحرکی، استرس و فشارهای روحی منجر به بروز معضلات فراوان در سلامت انسان گردیده است. مواردی مانند مشکلات عصبی – شناختی، بیماری های دستگاه گوارش، چاقی، دیابت، سرطان، کبد چرب، ضعف سیستم ایمنی و پوکی استخوان از جمله پیامدهای تغذیه نامناسب و عدم توجه به نیازهای بدن هستند.

با توجه به پتانسیل بالای گیاهان دارویی بومی در ایران در آینده بسیار نزدیک تلفیق فناوری با دارایی بومی بازار مکمل های غذایی را متحول خواهد کرد. برخی از تحولات این حوزه منجر به دستاوردهای شگفت انگیزی خواهند شد.

همچنین بررسی جامع پیرامون به روزترین فناوری های مورد استفاده در این حوزه نشان داده است که تولیدکنندگانی که استفاده از فناوری های نوین را در دستور کار خود جای داده اند، گوی سبقت را از سایر تولیدکنندگان ربوده اند.

به منظور راه اندازی کسب و کارهای موفق در این حوزه، حرکت در راستای رویکرد بازار و فناوری امری ضروری است. از این رو موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی اقدام به برگزاری رویداد نوآوردگاه به منظور راه اندازی کسب و کارهای نوپا در حوزه مکمل های غذایی و گیاهی کرده است.

« نوآوردگاه » رویدادی آموزشی – عملی است که به کارآفرینان جوان آموزش می دهد که چگونه می توانند بر پایه ایده های نوآورانه خود، کسب ‌و کاری راه‌ بیاندازند و آن را توسعه دهند.

در این رویداد به صورت خیلی ساده و قابل فهم، چالش ها و مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید در حوزه فناوری و روند توسعه و تجاری سازی یک محصول کاربردی مبتنی بر ایده فناورانه، شبیه سازی شده است. نوآوردگاه در مدت زمان 4 روز در تاریخ 13 الی 16 شهریور ماه برگزار می شود.

در این مدت شرکت‌کنندگان یاد می گیرند چگونه تیم تشکیل دهند، ایده‌هایشان را امکان سنجی کنند، مدل کسب ‌و کارشان را طراحی کنند، طرح تجاری کسب ‌و کارشان را تدوین کنند و همه این موارد را چگونه در مقابل سرمایه گذار ارائه دهند.

به گزارش مهر، نوآوردگاه با اجرای Gamification یا بازی‌ وارسازی خلاقیت را به رویدادهای کارآفرینی وارد کرده است. به نوعی که تیم ها در نوآوردگاه بودجه مجازی دریافت می کنند و باید هزینه ‌های کسب ‌و کارشان را به صورت شبیه سازی شده از آن بودجه پرداخت کنند. همچنین کارگاه های آموزشی نیز در قالب بازی برگزار می شود و تیم ها امتیازهایی را از مربیانشان دریافت می‌ کنند.

در پایان نوآوردگاه تیم ها، طرح و ایده‌ هایشان را در مقابل شتابدهنده‌ها و سرمایه گذاران ارائه می دهند و تیم های برتر مورد حمایت قرار می گیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید