خرید «اس ۴۰۰» هند از روسیه در مراحل نهایی است

    کد خبر :323467

وزیر دفاع هند با اعلام نهایی شدن مراحل خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه گفت که تحریم های آمریکا مانع خرید این سامانه از روسیه نخواهد شد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نیرمالا سیتارمان» وزیر دفاع هند اظهار داشت که قوانین آمریکا یک موضوع داخلی مربوط به خود این کشور است و هیچ ارتباطی با هند ندارد و به همین دلیل دهلی نو در برابر تهدید آمریکا به تحریم در تلافی خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه تسلیم نمی‌شود.

بر اساس جزئیات، دهلی نو به واشنگتن اعلام کرد که تهدید تحریم‌های یکجانبه از سوی آمریکا تاثیری در تصمیمش در مورد خرید احتمالی سامانه دفاع هوایی و موشکی اس ۴۰۰ از روسیه نخواهد داشت.

وزیر دفاع هند در اظهارت خود اعلام کرد: ما به هیئت کنگره آمریکا گفته بودیم که قانون آمریکا قانون خود آمریکا است نه قانون سازمان ملل. اشاره وی به یک لایحه فدرال در آمریکا است که در سال ۲۰۱۷ تحت عنوان «قانون تحریم برای مقابله با رقبای آمریکا» (CAATSA) وضع شد. این لایحه به دولت آمریکا حکم می‌کند طرف‌هایی را که دست به تعامل‌ و تراکنش‌های چشمگیر با شرکت‌های بخش دفاعی روسیه بزنند، مجازات کند.

وزیر دفاع هند با اشاره به تسلیم نشدن کشورش در مقابل تهدید تحریم‌های بالقوه از سوی آمریکا گفت: توافق کشورش برای خرید ۵ واحد از سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ به ارزش ۵.۷ میلیارد دلار تقریبا نهایی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید